Teknikdidaktik; Veronica Bjurulf; 2013
spara 37%
5+ säljare

Teknikdidaktik Upplaga 2

av Veronica Bjurulf
I dagens teknikintensiva värld behöver varje enskild individ kunskaper i teknik. Genom att läraren i sin undervisning väver samman teori och praktik kan eleverna nå ett djupare lärande och få en helhetsförståelse för teknikens roll i samhället. Teknikämnet har varit obligatoriskt sedan 1982, men trots det har en stor del av grundskolans lärarkår lite, eller ingen, utbildning i teknik. Här får du som pedagog en mängd konkreta förslag och tips som kan bidra till att göra undervisningen intressant. Bokens olika kapitel går att använda som inspiration för spännande teknikprojekt. Genom att stimulera elevernas kreativitet – och anamma ett entreprenöriellt förhållningssätt – gör man dem rustade att möta en föränderlig arbetsmarknad och en utmanande framtid. Hur bedömer man elevers tekniska kunskaper? Varför har teknik länge setts som ett ”manligt” ämne? Hur har teknikämnet varit formulerat i den svenska skolans styrdokument genom åren? Dessa och många andra frågor besvarar Veronica Bjurulf i denna bok. Med utgångspunkt i Lgr11 tar författaren med läsaren på en inspirerande resa genom teknikens fantastiska värld. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
I dagens teknikintensiva värld behöver varje enskild individ kunskaper i teknik. Genom att läraren i sin undervisning väver samman teori och praktik kan eleverna nå ett djupare lärande och få en helhetsförståelse för teknikens roll i samhället. Teknikämnet har varit obligatoriskt sedan 1982, men trots det har en stor del av grundskolans lärarkår lite, eller ingen, utbildning i teknik. Här får du som pedagog en mängd konkreta förslag och tips som kan bidra till att göra undervisningen intressant. Bokens olika kapitel går att använda som inspiration för spännande teknikprojekt. Genom att stimulera elevernas kreativitet – och anamma ett entreprenöriellt förhållningssätt – gör man dem rustade att möta en föränderlig arbetsmarknad och en utmanande framtid. Hur bedömer man elevers tekniska kunskaper? Varför har teknik länge setts som ett ”manligt” ämne? Hur har teknikämnet varit formulerat i den svenska skolans styrdokument genom åren? Dessa och många andra frågor besvarar Veronica Bjurulf i denna bok. Med utgångspunkt i Lgr11 tar författaren med läsaren på en inspirerande resa genom teknikens fantastiska värld. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144100791
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 224 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2011)
från 139 kr
Upplaga 2 (2013)
från 229 kr
I dagens teknikintensiva värld behöver varje enskild individ kunskaper i teknik. Genom att läraren i sin undervisning väver samman teori och praktik kan eleverna nå ett djupare lärande och få en helhetsförståelse för teknikens roll i samhället. Teknikämnet har varit obligatoriskt sedan 1982, men trots det har en stor del av grundskolans lärarkår lite, eller ingen, utbildning i teknik. Här får du som pedagog en mängd konkreta förslag och tips som kan bidra till att göra undervisningen intressant. Bokens olika kapitel går att använda som inspiration för spännande teknikprojekt. Genom att stimulera elevernas kreativitet – och anamma ett entreprenöriellt förhållningssätt – gör man dem rustade att möta en föränderlig arbetsmarknad och en utmanande framtid. Hur bedömer man elevers tekniska kunskaper? Varför har teknik länge setts som ett ”manligt” ämne? Hur har teknikämnet varit formulerat i den svenska skolans styrdokument genom åren? Dessa och många andra frågor besvarar Veronica Bjurulf i denna bok. Med utgångspunkt i Lgr11 tar författaren med läsaren på en inspirerande resa genom teknikens fantastiska värld. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
I dagens teknikintensiva värld behöver varje enskild individ kunskaper i teknik. Genom att läraren i sin undervisning väver samman teori och praktik kan eleverna nå ett djupare lärande och få en helhetsförståelse för teknikens roll i samhället. Teknikämnet har varit obligatoriskt sedan 1982, men trots det har en stor del av grundskolans lärarkår lite, eller ingen, utbildning i teknik. Här får du som pedagog en mängd konkreta förslag och tips som kan bidra till att göra undervisningen intressant. Bokens olika kapitel går att använda som inspiration för spännande teknikprojekt. Genom att stimulera elevernas kreativitet – och anamma ett entreprenöriellt förhållningssätt – gör man dem rustade att möta en föränderlig arbetsmarknad och en utmanande framtid. Hur bedömer man elevers tekniska kunskaper? Varför har teknik länge setts som ett ”manligt” ämne? Hur har teknikämnet varit formulerat i den svenska skolans styrdokument genom åren? Dessa och många andra frågor besvarar Veronica Bjurulf i denna bok. Med utgångspunkt i Lgr11 tar författaren med läsaren på en inspirerande resa genom teknikens fantastiska värld. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Begagnad bok
229 kr363 krSpara 134 kr (37%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
229 kr363 krSpara 134 kr (37%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar