Alla barn har särskilda behov; Berit Bergström; 2001
5+ säljare

Alla barn har särskilda behov Upplaga 1

av Berit Bergström
Hur ska vi kunna tillgodose varje barns behov om vi inte förstår de inre processer som uttrycks i barnets sätt att vara? Författaren använder Human Dynamics som redskap för att kunna sätta ord på det man som pedagog oftast ser men inte alltid kan tolka.

Läs mer
Även om vi inser att barn går till väga på olika sätt då de ska lära sig något nytt eller lösa problem, saknar vi ofta redskap för att tolka och förstå det vi ser. När vi har dessa redskap kan vi stödja barnen i deras utveckling. I boken delar författaren med sig av sina kunskaper och kopplar dem till forskning om lärande genom bl. a Howard Gardners teorier.

Om författarna
Berit Bergström är lärare sedan 1959, speciallärare sedan 1980. Under åtta år har hon varit skolledare och arbetar numera med fortbildning inom skola/förskola och näringsliv.
Hur ska vi kunna tillgodose varje barns behov om vi inte förstår de inre processer som uttrycks i barnets sätt att vara? Författaren använder Human Dynamics som redskap för att kunna sätta ord på det man som pedagog oftast ser men inte alltid kan tolka.

Läs mer
Även om vi inser att barn går till väga på olika sätt då de ska lära sig något nytt eller lösa problem, saknar vi ofta redskap för att tolka och förstå det vi ser. När vi har dessa redskap kan vi stödja barnen i deras utveckling. I boken delar författaren med sig av sina kunskaper och kopplar dem till forskning om lärande genom bl. a Howard Gardners teorier.

Om författarna
Berit Bergström är lärare sedan 1959, speciallärare sedan 1980. Under åtta år har hon varit skolledare och arbetar numera med fortbildning inom skola/förskola och näringsliv.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789188298591
Förlag: Liber
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 128 st
Hur ska vi kunna tillgodose varje barns behov om vi inte förstår de inre processer som uttrycks i barnets sätt att vara? Författaren använder Human Dynamics som redskap för att kunna sätta ord på det man som pedagog oftast ser men inte alltid kan tolka.

Läs mer
Även om vi inser att barn går till väga på olika sätt då de ska lära sig något nytt eller lösa problem, saknar vi ofta redskap för att tolka och förstå det vi ser. När vi har dessa redskap kan vi stödja barnen i deras utveckling. I boken delar författaren med sig av sina kunskaper och kopplar dem till forskning om lärande genom bl. a Howard Gardners teorier.

Om författarna
Berit Bergström är lärare sedan 1959, speciallärare sedan 1980. Under åtta år har hon varit skolledare och arbetar numera med fortbildning inom skola/förskola och näringsliv.
Hur ska vi kunna tillgodose varje barns behov om vi inte förstår de inre processer som uttrycks i barnets sätt att vara? Författaren använder Human Dynamics som redskap för att kunna sätta ord på det man som pedagog oftast ser men inte alltid kan tolka.

Läs mer
Även om vi inser att barn går till väga på olika sätt då de ska lära sig något nytt eller lösa problem, saknar vi ofta redskap för att tolka och förstå det vi ser. När vi har dessa redskap kan vi stödja barnen i deras utveckling. I boken delar författaren med sig av sina kunskaper och kopplar dem till forskning om lärande genom bl. a Howard Gardners teorier.

Om författarna
Berit Bergström är lärare sedan 1959, speciallärare sedan 1980. Under åtta år har hon varit skolledare och arbetar numera med fortbildning inom skola/förskola och näringsliv.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar