Att fånga lärares arbete; Eva Gannerud, Karin Rönnerman; 2007
5+ säljare

Att fånga lärares arbete Upplaga 1

av Eva Gannerud, Karin Rönnerman
Vad innebär lärares arbete i förskola och skola idag? Hur talar lärare om sitt arbete och vad gör de egentligen? Ganska ofta hör man talas om att nyblivna lärare blir överraskade över alla de förväntningar som ställs på dem i deras arbetssituation. Det finns ett särskilt begrepp, realitetschock, som använts för att beskriva känslor och tankar man kan drabbas av den första tiden som nyutexaminerad lärare.

Läs mer
Bilden av lärararbetet bygger för de flesta människor till stor del på de erfarenheter vi alla gjort som barn och elever. Den grundar sig alltså framför allt på det arbete som är synligt, vad som försiggår på den offentliga scenen, i lekrum eller i klassrum och andra skollokaler. I barns och elevers bild av lärares arbete ingår då inte de arbetsuppgifter som sker utanför dessa sammanhang. I denna bok presenteras en bred bild av lärarnas arbete ur ett helhetsperspektiv, och visar vilka arbetsuppgifter de utför i sin dagliga verksamhet.

Om författarna
Eva Gannerud och Karin Rönnerman forskar vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet.
Vad innebär lärares arbete i förskola och skola idag? Hur talar lärare om sitt arbete och vad gör de egentligen? Ganska ofta hör man talas om att nyblivna lärare blir överraskade över alla de förväntningar som ställs på dem i deras arbetssituation. Det finns ett särskilt begrepp, realitetschock, som använts för att beskriva känslor och tankar man kan drabbas av den första tiden som nyutexaminerad lärare.

Läs mer
Bilden av lärararbetet bygger för de flesta människor till stor del på de erfarenheter vi alla gjort som barn och elever. Den grundar sig alltså framför allt på det arbete som är synligt, vad som försiggår på den offentliga scenen, i lekrum eller i klassrum och andra skollokaler. I barns och elevers bild av lärares arbete ingår då inte de arbetsuppgifter som sker utanför dessa sammanhang. I denna bok presenteras en bred bild av lärarnas arbete ur ett helhetsperspektiv, och visar vilka arbetsuppgifter de utför i sin dagliga verksamhet.

Om författarna
Eva Gannerud och Karin Rönnerman forskar vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789147084333
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 204 st
Vad innebär lärares arbete i förskola och skola idag? Hur talar lärare om sitt arbete och vad gör de egentligen? Ganska ofta hör man talas om att nyblivna lärare blir överraskade över alla de förväntningar som ställs på dem i deras arbetssituation. Det finns ett särskilt begrepp, realitetschock, som använts för att beskriva känslor och tankar man kan drabbas av den första tiden som nyutexaminerad lärare.

Läs mer
Bilden av lärararbetet bygger för de flesta människor till stor del på de erfarenheter vi alla gjort som barn och elever. Den grundar sig alltså framför allt på det arbete som är synligt, vad som försiggår på den offentliga scenen, i lekrum eller i klassrum och andra skollokaler. I barns och elevers bild av lärares arbete ingår då inte de arbetsuppgifter som sker utanför dessa sammanhang. I denna bok presenteras en bred bild av lärarnas arbete ur ett helhetsperspektiv, och visar vilka arbetsuppgifter de utför i sin dagliga verksamhet.

Om författarna
Eva Gannerud och Karin Rönnerman forskar vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet.
Vad innebär lärares arbete i förskola och skola idag? Hur talar lärare om sitt arbete och vad gör de egentligen? Ganska ofta hör man talas om att nyblivna lärare blir överraskade över alla de förväntningar som ställs på dem i deras arbetssituation. Det finns ett särskilt begrepp, realitetschock, som använts för att beskriva känslor och tankar man kan drabbas av den första tiden som nyutexaminerad lärare.

Läs mer
Bilden av lärararbetet bygger för de flesta människor till stor del på de erfarenheter vi alla gjort som barn och elever. Den grundar sig alltså framför allt på det arbete som är synligt, vad som försiggår på den offentliga scenen, i lekrum eller i klassrum och andra skollokaler. I barns och elevers bild av lärares arbete ingår då inte de arbetsuppgifter som sker utanför dessa sammanhang. I denna bok presenteras en bred bild av lärarnas arbete ur ett helhetsperspektiv, och visar vilka arbetsuppgifter de utför i sin dagliga verksamhet.

Om författarna
Eva Gannerud och Karin Rönnerman forskar vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet.
Begagnad bok
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar