Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse; Elisabet Doverborg, Ingrid Pramling; 2000
5+ säljare

Att förstå barns tankar - kommunikationens betydelse Upplaga 3

av Elisabet Doverborg, Ingrid Pramling
Syftet med boken är att problematisera och väcka pedagogers nyfikenhet på barns tanke- och erfarenhetsvärld. Men också att göra oss medvetna om vårt eget sätt att kommunicera med barn. Författarna beskriver en användbar metod för att få barn att berätta om hur de tänker.

Läs mer
Dessa samtal kan användas i planering och utvärdering, i samverkan mellan förskola och skola och med föräldrar.

Om författarna
Författarna arbetar med forskning om barns lärande vid Göteborgs universitet. Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik och Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren.
Syftet med boken är att problematisera och väcka pedagogers nyfikenhet på barns tanke- och erfarenhetsvärld. Men också att göra oss medvetna om vårt eget sätt att kommunicera med barn. Författarna beskriver en användbar metod för att få barn att berätta om hur de tänker.

Läs mer
Dessa samtal kan användas i planering och utvärdering, i samverkan mellan förskola och skola och med föräldrar.

Om författarna
Författarna arbetar med forskning om barns lärande vid Göteborgs universitet. Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik och Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2000
ISBN: 9789147049684
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 88 st
Syftet med boken är att problematisera och väcka pedagogers nyfikenhet på barns tanke- och erfarenhetsvärld. Men också att göra oss medvetna om vårt eget sätt att kommunicera med barn. Författarna beskriver en användbar metod för att få barn att berätta om hur de tänker.

Läs mer
Dessa samtal kan användas i planering och utvärdering, i samverkan mellan förskola och skola och med föräldrar.

Om författarna
Författarna arbetar med forskning om barns lärande vid Göteborgs universitet. Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik och Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren.
Syftet med boken är att problematisera och väcka pedagogers nyfikenhet på barns tanke- och erfarenhetsvärld. Men också att göra oss medvetna om vårt eget sätt att kommunicera med barn. Författarna beskriver en användbar metod för att få barn att berätta om hur de tänker.

Läs mer
Dessa samtal kan användas i planering och utvärdering, i samverkan mellan förskola och skola och med föräldrar.

Om författarna
Författarna arbetar med forskning om barns lärande vid Göteborgs universitet. Elisabet Doverborg är adjunkt i förskolestadiets metodik och Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren.
Begagnad bok
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar