Att lära sig vårda : med stöd av handledning; Margaretha Ekebergh; 2009
5+ säljare

Att lära sig vårda : med stöd av handledning Upplaga 1

av Margaretha Ekebergh
Den livsvärldsdidaktiska forskningen har fokus på hur lärandet kan optimeras med betoning på hur teoretisk praxisrelaterad kunskap kan sammanflätas med den lärandes livsvärld. Reflexionens betydelse i denna lärandeprocess är central i forskningen. Forskningen syftar till att utveckla lärandestöd, såsom handledning, som kan öka vårdstudenters och vårdares möjligheter att möta och förstå patientens värld. Detta är en grundförutsättning för god vård. Avsikten med denna bok, som bygger på resultat av just denna forskning, är att klargöra vad lärande innebär, dess villkor och förutsättningar men också hur lärande om och i vårdsammanhang kan stödjas ur ett livsvärldsdidaktiskt perspektiv. Nyckelfenomenen är reflexion och handledning.

Boken är användbar som kurslitteratur i alla former av vårdutbildningar och handledarutbildningar, även om exemplen främst är hämtade från sjuksköterskeutbildning. Den är användbar på såväl grundnivå som avancerad nivå. Den är även användbar som underlag för att stödja lärandet hos patienter och deras anhöriga.
Den livsvärldsdidaktiska forskningen har fokus på hur lärandet kan optimeras med betoning på hur teoretisk praxisrelaterad kunskap kan sammanflätas med den lärandes livsvärld. Reflexionens betydelse i denna lärandeprocess är central i forskningen. Forskningen syftar till att utveckla lärandestöd, såsom handledning, som kan öka vårdstudenters och vårdares möjligheter att möta och förstå patientens värld. Detta är en grundförutsättning för god vård. Avsikten med denna bok, som bygger på resultat av just denna forskning, är att klargöra vad lärande innebär, dess villkor och förutsättningar men också hur lärande om och i vårdsammanhang kan stödjas ur ett livsvärldsdidaktiskt perspektiv. Nyckelfenomenen är reflexion och handledning.

Boken är användbar som kurslitteratur i alla former av vårdutbildningar och handledarutbildningar, även om exemplen främst är hämtade från sjuksköterskeutbildning. Den är användbar på såväl grundnivå som avancerad nivå. Den är även användbar som underlag för att stödja lärandet hos patienter och deras anhöriga.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789144044712
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 216 st
Den livsvärldsdidaktiska forskningen har fokus på hur lärandet kan optimeras med betoning på hur teoretisk praxisrelaterad kunskap kan sammanflätas med den lärandes livsvärld. Reflexionens betydelse i denna lärandeprocess är central i forskningen. Forskningen syftar till att utveckla lärandestöd, såsom handledning, som kan öka vårdstudenters och vårdares möjligheter att möta och förstå patientens värld. Detta är en grundförutsättning för god vård. Avsikten med denna bok, som bygger på resultat av just denna forskning, är att klargöra vad lärande innebär, dess villkor och förutsättningar men också hur lärande om och i vårdsammanhang kan stödjas ur ett livsvärldsdidaktiskt perspektiv. Nyckelfenomenen är reflexion och handledning.

Boken är användbar som kurslitteratur i alla former av vårdutbildningar och handledarutbildningar, även om exemplen främst är hämtade från sjuksköterskeutbildning. Den är användbar på såväl grundnivå som avancerad nivå. Den är även användbar som underlag för att stödja lärandet hos patienter och deras anhöriga.
Den livsvärldsdidaktiska forskningen har fokus på hur lärandet kan optimeras med betoning på hur teoretisk praxisrelaterad kunskap kan sammanflätas med den lärandes livsvärld. Reflexionens betydelse i denna lärandeprocess är central i forskningen. Forskningen syftar till att utveckla lärandestöd, såsom handledning, som kan öka vårdstudenters och vårdares möjligheter att möta och förstå patientens värld. Detta är en grundförutsättning för god vård. Avsikten med denna bok, som bygger på resultat av just denna forskning, är att klargöra vad lärande innebär, dess villkor och förutsättningar men också hur lärande om och i vårdsammanhang kan stödjas ur ett livsvärldsdidaktiskt perspektiv. Nyckelfenomenen är reflexion och handledning.

Boken är användbar som kurslitteratur i alla former av vårdutbildningar och handledarutbildningar, även om exemplen främst är hämtade från sjuksköterskeutbildning. Den är användbar på såväl grundnivå som avancerad nivå. Den är även användbar som underlag för att stödja lärandet hos patienter och deras anhöriga.
Begagnad bok
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar