Barn utvecklar sitt språk; Lousie Bjar, Caroline Liberg, Niclas Abrahamsson, Monica Axelsson, Barbro Bruce, Ulf Fredriksson, Kristina Hansson, Ingrid Häggström, Kenneth Hyltenstam, Eva Magnusson, Kerstin Nauclér, Ulrika Nettelbladt, Christina Reuterskiöld, Sven Strömqvist, Karin Taube; 2010
spara 40%
5+ säljare

Barn utvecklar sitt språk Upplaga 2

av Lousie Bjar, Caroline Liberg, Niclas Abrahamsson, Monica Axelsson, Barbro Bruce
m.fl.

Hur förvärvar barn färdigheter i uttal och grammatik? På vilket sätt utvecklar de sin förmåga att kommunicera med andra? Vad inträffar när interaktionen med omgivningen misslyckas?

Denna bok samlar insikter från femton forskare om barns utveckling av tal- och skriftspråk. Den täcker både normal utveckling av första och andra språk och utmaningar som kan uppstå, såsom neuropsykiatriska störningar eller dyslexi. Bokens kapitel utforskar bland annat idéer om en biologiskt förutbestämd kritisk period för att lära sig språk, faktorer som bidrar till framgång i skolan, hur barn lär sig att läsa och skriva självständigt, samt deras interaktioner med skriven text och olika litterära kulturer. Teoretiska diskussioner där centrala koncept introduceras och beskrivs varvas med fallstudier som illustrerar språkutvecklingen hos specifika barn. Boken är riktad till både blivande och yrkesverksamma lärare inom förskola och tidiga skolår, samt till andra yrkesgrupper som möter språkutvecklande barn, inklusive specialpedagoger, talpedagoger, logopeder och barnskötare.

Hur förvärvar barn färdigheter i uttal och grammatik? På vilket sätt utvecklar de sin förmåga att kommunicera med andra? Vad inträffar när interaktionen med omgivningen misslyckas?

Denna bok samlar insikter från femton forskare om barns utveckling av tal- och skriftspråk. Den täcker både normal utveckling av första och andra språk och utmaningar som kan uppstå, såsom neuropsykiatriska störningar eller dyslexi. Bokens kapitel utforskar bland annat idéer om en biologiskt förutbestämd kritisk period för att lära sig språk, faktorer som bidrar till framgång i skolan, hur barn lär sig att läsa och skriva självständigt, samt deras interaktioner med skriven text och olika litterära kulturer. Teoretiska diskussioner där centrala koncept introduceras och beskrivs varvas med fallstudier som illustrerar språkutvecklingen hos specifika barn. Boken är riktad till både blivande och yrkesverksamma lärare inom förskola och tidiga skolår, samt till andra yrkesgrupper som möter språkutvecklande barn, inklusive specialpedagoger, talpedagoger, logopeder och barnskötare.

Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789144067438
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 296 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2003)
från 169 kr
Upplaga 2 (2010)
från 239 kr

Hur förvärvar barn färdigheter i uttal och grammatik? På vilket sätt utvecklar de sin förmåga att kommunicera med andra? Vad inträffar när interaktionen med omgivningen misslyckas?

Denna bok samlar insikter från femton forskare om barns utveckling av tal- och skriftspråk. Den täcker både normal utveckling av första och andra språk och utmaningar som kan uppstå, såsom neuropsykiatriska störningar eller dyslexi. Bokens kapitel utforskar bland annat idéer om en biologiskt förutbestämd kritisk period för att lära sig språk, faktorer som bidrar till framgång i skolan, hur barn lär sig att läsa och skriva självständigt, samt deras interaktioner med skriven text och olika litterära kulturer. Teoretiska diskussioner där centrala koncept introduceras och beskrivs varvas med fallstudier som illustrerar språkutvecklingen hos specifika barn. Boken är riktad till både blivande och yrkesverksamma lärare inom förskola och tidiga skolår, samt till andra yrkesgrupper som möter språkutvecklande barn, inklusive specialpedagoger, talpedagoger, logopeder och barnskötare.

Hur förvärvar barn färdigheter i uttal och grammatik? På vilket sätt utvecklar de sin förmåga att kommunicera med andra? Vad inträffar när interaktionen med omgivningen misslyckas?

Denna bok samlar insikter från femton forskare om barns utveckling av tal- och skriftspråk. Den täcker både normal utveckling av första och andra språk och utmaningar som kan uppstå, såsom neuropsykiatriska störningar eller dyslexi. Bokens kapitel utforskar bland annat idéer om en biologiskt förutbestämd kritisk period för att lära sig språk, faktorer som bidrar till framgång i skolan, hur barn lär sig att läsa och skriva självständigt, samt deras interaktioner med skriven text och olika litterära kulturer. Teoretiska diskussioner där centrala koncept introduceras och beskrivs varvas med fallstudier som illustrerar språkutvecklingen hos specifika barn. Boken är riktad till både blivande och yrkesverksamma lärare inom förskola och tidiga skolår, samt till andra yrkesgrupper som möter språkutvecklande barn, inklusive specialpedagoger, talpedagoger, logopeder och barnskötare.

Begagnad bok
239 kr392 krSpara 153 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
239 kr392 krSpara 153 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar