Barns sociala samvaro - inklusion och exklusion i förskolan; Borgunn Ytterhus; 2003
spara 61%
5+ säljare

Barns sociala samvaro - inklusion och exklusion i förskolan Upplaga 1

av Borgunn Ytterhus
Förskolan är en verksamhet för ett stort antal och en mångfald av barn. Den här boken handlar just om barn och deras sociala samvaro i förskolan, om möten i mångfalden. Vi vet att barn upptäcker världen genom att undersöka och utforska sig själva, andra människor och omgivningen. Varje barn har rätt att få göra detta utifrån sina egna förutsättningar och att genom olika erfarenheter få uppleva sig själv som värdefull och accepterad i förskolan. Boken ger en ny och spännande introduktion till förståelsen av barns sociala samvaro grundad på barnens egen tolkning av de sociala samvaroprocesserna, bl.a. inklusion och exklusion. Barnens syn på den sociala samvaron i vardagen underbyggs med teori, företrädesvis från det sociologiska men också det pedagogiska området. Den kunskap som barnen ger uttryck för kan användas av de vuxna för att ytterligare främja barns erövrande av omvärlden. Barns sociala samvaro är avsedd för lärarutbildningen, i synnerhet utbildningen för förskola och grundskolans lägre stadium, men också för alla dem som arbetar med barn i dessa åldersgrupper. Boken erbjuder även intressant läsning för föräldrar och andra som dagligen umgås med barn. Översättning: Inger Lindelöf
Förskolan är en verksamhet för ett stort antal och en mångfald av barn. Den här boken handlar just om barn och deras sociala samvaro i förskolan, om möten i mångfalden. Vi vet att barn upptäcker världen genom att undersöka och utforska sig själva, andra människor och omgivningen. Varje barn har rätt att få göra detta utifrån sina egna förutsättningar och att genom olika erfarenheter få uppleva sig själv som värdefull och accepterad i förskolan. Boken ger en ny och spännande introduktion till förståelsen av barns sociala samvaro grundad på barnens egen tolkning av de sociala samvaroprocesserna, bl.a. inklusion och exklusion. Barnens syn på den sociala samvaron i vardagen underbyggs med teori, företrädesvis från det sociologiska men också det pedagogiska området. Den kunskap som barnen ger uttryck för kan användas av de vuxna för att ytterligare främja barns erövrande av omvärlden. Barns sociala samvaro är avsedd för lärarutbildningen, i synnerhet utbildningen för förskola och grundskolans lägre stadium, men också för alla dem som arbetar med barn i dessa åldersgrupper. Boken erbjuder även intressant läsning för föräldrar och andra som dagligen umgås med barn. Översättning: Inger Lindelöf
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789144026992
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 227 st
Förskolan är en verksamhet för ett stort antal och en mångfald av barn. Den här boken handlar just om barn och deras sociala samvaro i förskolan, om möten i mångfalden. Vi vet att barn upptäcker världen genom att undersöka och utforska sig själva, andra människor och omgivningen. Varje barn har rätt att få göra detta utifrån sina egna förutsättningar och att genom olika erfarenheter få uppleva sig själv som värdefull och accepterad i förskolan. Boken ger en ny och spännande introduktion till förståelsen av barns sociala samvaro grundad på barnens egen tolkning av de sociala samvaroprocesserna, bl.a. inklusion och exklusion. Barnens syn på den sociala samvaron i vardagen underbyggs med teori, företrädesvis från det sociologiska men också det pedagogiska området. Den kunskap som barnen ger uttryck för kan användas av de vuxna för att ytterligare främja barns erövrande av omvärlden. Barns sociala samvaro är avsedd för lärarutbildningen, i synnerhet utbildningen för förskola och grundskolans lägre stadium, men också för alla dem som arbetar med barn i dessa åldersgrupper. Boken erbjuder även intressant läsning för föräldrar och andra som dagligen umgås med barn. Översättning: Inger Lindelöf
Förskolan är en verksamhet för ett stort antal och en mångfald av barn. Den här boken handlar just om barn och deras sociala samvaro i förskolan, om möten i mångfalden. Vi vet att barn upptäcker världen genom att undersöka och utforska sig själva, andra människor och omgivningen. Varje barn har rätt att få göra detta utifrån sina egna förutsättningar och att genom olika erfarenheter få uppleva sig själv som värdefull och accepterad i förskolan. Boken ger en ny och spännande introduktion till förståelsen av barns sociala samvaro grundad på barnens egen tolkning av de sociala samvaroprocesserna, bl.a. inklusion och exklusion. Barnens syn på den sociala samvaron i vardagen underbyggs med teori, företrädesvis från det sociologiska men också det pedagogiska området. Den kunskap som barnen ger uttryck för kan användas av de vuxna för att ytterligare främja barns erövrande av omvärlden. Barns sociala samvaro är avsedd för lärarutbildningen, i synnerhet utbildningen för förskola och grundskolans lägre stadium, men också för alla dem som arbetar med barn i dessa åldersgrupper. Boken erbjuder även intressant läsning för föräldrar och andra som dagligen umgås med barn. Översättning: Inger Lindelöf
Begagnad bok
149 kr376 krSpara 227 kr (61%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr376 krSpara 227 kr (61%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar