Det lekande lärande barnet : i en utvecklingspedagogisk teori; Ingrid Pramling Samuelsson, Maj Asplund Carlsson; 2003
5+ säljare

Det lekande lärande barnet : i en utvecklingspedagogisk teori Upplaga 1

av Ingrid Pramling Samuelsson, Maj Asplund Carlsson
Denna bok tar avstamp i nyare teorier om barn och mejslar ut den teoretiska grunden för utvecklingspedagogiken knuten till förskolans tradition och andra förskolepedagogiska ansatser.

Läs mer
Det lekande lärande barnet som gestaltas i boken är ett kreativt, aktivt och erfarande barn som skapar mening och förståelse för sin omvärld i interaktion med andra barn och vuxna. Leken blir då en av många arenor för barns lärande, men en lek där barn spontant agerar och där även läraren skapar förutsättningar för barns reflekterande.

Om författarna
Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren. Maj Asplund Carlsson är litteraturvetare och lektor i pedagogik. Båda är verksamma vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet.
Denna bok tar avstamp i nyare teorier om barn och mejslar ut den teoretiska grunden för utvecklingspedagogiken knuten till förskolans tradition och andra förskolepedagogiska ansatser.

Läs mer
Det lekande lärande barnet som gestaltas i boken är ett kreativt, aktivt och erfarande barn som skapar mening och förståelse för sin omvärld i interaktion med andra barn och vuxna. Leken blir då en av många arenor för barns lärande, men en lek där barn spontant agerar och där även läraren skapar förutsättningar för barns reflekterande.

Om författarna
Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren. Maj Asplund Carlsson är litteraturvetare och lektor i pedagogik. Båda är verksamma vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789147052059
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 256 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2014)
från 179 kr
Upplaga 1 (2003)
från 95 kr
Denna bok tar avstamp i nyare teorier om barn och mejslar ut den teoretiska grunden för utvecklingspedagogiken knuten till förskolans tradition och andra förskolepedagogiska ansatser.

Läs mer
Det lekande lärande barnet som gestaltas i boken är ett kreativt, aktivt och erfarande barn som skapar mening och förståelse för sin omvärld i interaktion med andra barn och vuxna. Leken blir då en av många arenor för barns lärande, men en lek där barn spontant agerar och där även läraren skapar förutsättningar för barns reflekterande.

Om författarna
Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren. Maj Asplund Carlsson är litteraturvetare och lektor i pedagogik. Båda är verksamma vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet.
Denna bok tar avstamp i nyare teorier om barn och mejslar ut den teoretiska grunden för utvecklingspedagogiken knuten till förskolans tradition och andra förskolepedagogiska ansatser.

Läs mer
Det lekande lärande barnet som gestaltas i boken är ett kreativt, aktivt och erfarande barn som skapar mening och förståelse för sin omvärld i interaktion med andra barn och vuxna. Leken blir då en av många arenor för barns lärande, men en lek där barn spontant agerar och där även läraren skapar förutsättningar för barns reflekterande.

Om författarna
Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren. Maj Asplund Carlsson är litteraturvetare och lektor i pedagogik. Båda är verksamma vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet.
Begagnad bok
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar