Små barns kommunikation med vuxna; Ole Henrik Hansen, Ole Hansen, Thomas Nordahl; 2018

Små barns kommunikation med vuxna Upplaga 1

av Ole Henrik Hansen, Ole Hansen, Thomas Nordahl
I den här boken beskrivs vikten av det lilla barnets anknytning till dess omsorgsperson och anknytningens betydelse för barnets utveckling och tillblivelse som kulturbärande individ. Här beskrivs fenomen som anknytning och delad uppmärksamhet samt sambandet mellan barnets biologi, kulturell stimulans/inlärning och det sociala rummet. Boken avslutas med ett kapitel om omsorg. Omsorg beskrivs här som en väsentlig del av den pedagogiska ram där den utvecklande interaktionen sker. Genom hela boken understryks den vuxna omsorgsgivarens viktiga roll.

Det vet vi om – förskolan är en serie praxisnära och praxisorienterade böcker som ger inblick i aktuella utmaningar i förskolans pedagogiska verksamhet. Serien presenterar aktuella teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar av kvaliteten på det pedagogiska arbetet mer lättillgänglig för pedagoger och förskoleledning. Seriens mål är att öka sannolikheten för att denna kunskap också tillämpas i den pedagogiska verksamheten.
I den här boken beskrivs vikten av det lilla barnets anknytning till dess omsorgsperson och anknytningens betydelse för barnets utveckling och tillblivelse som kulturbärande individ. Här beskrivs fenomen som anknytning och delad uppmärksamhet samt sambandet mellan barnets biologi, kulturell stimulans/inlärning och det sociala rummet. Boken avslutas med ett kapitel om omsorg. Omsorg beskrivs här som en väsentlig del av den pedagogiska ram där den utvecklande interaktionen sker. Genom hela boken understryks den vuxna omsorgsgivarens viktiga roll.

Det vet vi om – förskolan är en serie praxisnära och praxisorienterade böcker som ger inblick i aktuella utmaningar i förskolans pedagogiska verksamhet. Serien presenterar aktuella teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar av kvaliteten på det pedagogiska arbetet mer lättillgänglig för pedagoger och förskoleledning. Seriens mål är att öka sannolikheten för att denna kunskap också tillämpas i den pedagogiska verksamheten.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789144123240
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 67 st
I den här boken beskrivs vikten av det lilla barnets anknytning till dess omsorgsperson och anknytningens betydelse för barnets utveckling och tillblivelse som kulturbärande individ. Här beskrivs fenomen som anknytning och delad uppmärksamhet samt sambandet mellan barnets biologi, kulturell stimulans/inlärning och det sociala rummet. Boken avslutas med ett kapitel om omsorg. Omsorg beskrivs här som en väsentlig del av den pedagogiska ram där den utvecklande interaktionen sker. Genom hela boken understryks den vuxna omsorgsgivarens viktiga roll.

Det vet vi om – förskolan är en serie praxisnära och praxisorienterade böcker som ger inblick i aktuella utmaningar i förskolans pedagogiska verksamhet. Serien presenterar aktuella teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar av kvaliteten på det pedagogiska arbetet mer lättillgänglig för pedagoger och förskoleledning. Seriens mål är att öka sannolikheten för att denna kunskap också tillämpas i den pedagogiska verksamheten.
I den här boken beskrivs vikten av det lilla barnets anknytning till dess omsorgsperson och anknytningens betydelse för barnets utveckling och tillblivelse som kulturbärande individ. Här beskrivs fenomen som anknytning och delad uppmärksamhet samt sambandet mellan barnets biologi, kulturell stimulans/inlärning och det sociala rummet. Boken avslutas med ett kapitel om omsorg. Omsorg beskrivs här som en väsentlig del av den pedagogiska ram där den utvecklande interaktionen sker. Genom hela boken understryks den vuxna omsorgsgivarens viktiga roll.

Det vet vi om – förskolan är en serie praxisnära och praxisorienterade böcker som ger inblick i aktuella utmaningar i förskolans pedagogiska verksamhet. Serien presenterar aktuella teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar av kvaliteten på det pedagogiska arbetet mer lättillgänglig för pedagoger och förskoleledning. Seriens mål är att öka sannolikheten för att denna kunskap också tillämpas i den pedagogiska verksamheten.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)