Eco-Branding : Lyft ditt varumärke med ekologisk kraft; Mats Persson, Sune Hemberg; 2012
endast ny

Eco-Branding : Lyft ditt varumärke med ekologisk kraft

av Mats Persson, Sune Hemberg
Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin. ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras. ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation.
Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin. ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras. ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation.
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147107537
Förlag: Liber AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 207 st
Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin. ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras. ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation.
Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin. ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras. ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation.
Ny bok
187 kr196 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
187 kr196 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)