Kommunikation i praktiken; Tom Eide, Hilde Eide; 2006
spara 33%
5+ säljare

Kommunikation i praktiken Upplaga 1

av Tom Eide, Hilde Eide

Kommunikation är en central del av vår existens, något vi har sysslat med sedan våra första levnadsögonblick. Man skulle kunna anta att vi alla är mycket kompetenta när det gäller att kommunicera. Men erfarenheter och forskning pekar mot att de flesta av oss faktiskt har mycket att lära när det gäller kommunikation. När vi agerar i arbetsmiljö kommunicerar vi inte som privatpersoner, utan som specialister, yrkesmänniskor och professionella vårdgivare. Denna bok fokuserar på praktisk kommunikationsteknik, särskilt relevant för arbete inom socialtjänst och hälso- och sjukvårdssektorn.

Boken understryker att effektiv kommunikation är en grundläggande förutsättning för att skapa förtroende i samtal inom socialt arbete, vård och omsorg. Boken förespråkar att kommunikationsförmågan kan och bör stärkas och utvecklas. Genom att använda praktiska exempel utforskar boken en mängd kommunikationstekniker som effektiva hjälpgivare bör kunna bemästra och som kan hjälpa till att hantera de många olika situationer som kan uppstå i det dagliga arbetet.

Kommunikation är en central del av vår existens, något vi har sysslat med sedan våra första levnadsögonblick. Man skulle kunna anta att vi alla är mycket kompetenta när det gäller att kommunicera. Men erfarenheter och forskning pekar mot att de flesta av oss faktiskt har mycket att lära när det gäller kommunikation. När vi agerar i arbetsmiljö kommunicerar vi inte som privatpersoner, utan som specialister, yrkesmänniskor och professionella vårdgivare. Denna bok fokuserar på praktisk kommunikationsteknik, särskilt relevant för arbete inom socialtjänst och hälso- och sjukvårdssektorn.

Boken understryker att effektiv kommunikation är en grundläggande förutsättning för att skapa förtroende i samtal inom socialt arbete, vård och omsorg. Boken förespråkar att kommunikationsförmågan kan och bör stärkas och utvecklas. Genom att använda praktiska exempel utforskar boken en mängd kommunikationstekniker som effektiva hjälpgivare bör kunna bemästra och som kan hjälpa till att hantera de många olika situationer som kan uppstå i det dagliga arbetet.

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2006
ISBN: 9789147077304
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 272 st

Kommunikation är en central del av vår existens, något vi har sysslat med sedan våra första levnadsögonblick. Man skulle kunna anta att vi alla är mycket kompetenta när det gäller att kommunicera. Men erfarenheter och forskning pekar mot att de flesta av oss faktiskt har mycket att lära när det gäller kommunikation. När vi agerar i arbetsmiljö kommunicerar vi inte som privatpersoner, utan som specialister, yrkesmänniskor och professionella vårdgivare. Denna bok fokuserar på praktisk kommunikationsteknik, särskilt relevant för arbete inom socialtjänst och hälso- och sjukvårdssektorn.

Boken understryker att effektiv kommunikation är en grundläggande förutsättning för att skapa förtroende i samtal inom socialt arbete, vård och omsorg. Boken förespråkar att kommunikationsförmågan kan och bör stärkas och utvecklas. Genom att använda praktiska exempel utforskar boken en mängd kommunikationstekniker som effektiva hjälpgivare bör kunna bemästra och som kan hjälpa till att hantera de många olika situationer som kan uppstå i det dagliga arbetet.

Kommunikation är en central del av vår existens, något vi har sysslat med sedan våra första levnadsögonblick. Man skulle kunna anta att vi alla är mycket kompetenta när det gäller att kommunicera. Men erfarenheter och forskning pekar mot att de flesta av oss faktiskt har mycket att lära när det gäller kommunikation. När vi agerar i arbetsmiljö kommunicerar vi inte som privatpersoner, utan som specialister, yrkesmänniskor och professionella vårdgivare. Denna bok fokuserar på praktisk kommunikationsteknik, särskilt relevant för arbete inom socialtjänst och hälso- och sjukvårdssektorn.

Boken understryker att effektiv kommunikation är en grundläggande förutsättning för att skapa förtroende i samtal inom socialt arbete, vård och omsorg. Boken förespråkar att kommunikationsförmågan kan och bör stärkas och utvecklas. Genom att använda praktiska exempel utforskar boken en mängd kommunikationstekniker som effektiva hjälpgivare bör kunna bemästra och som kan hjälpa till att hantera de många olika situationer som kan uppstå i det dagliga arbetet.

Begagnad bok
349 kr519 krSpara 170 kr (33%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
349 kr519 krSpara 170 kr (33%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar