Kundkommunikation på apotek; Ulla Josephson; 2003
3 säljare

Kundkommunikation på apotek Upplaga 2

av Ulla Josephson
Boken samlar ett urval av verkliga fallbeskrivningar och innehåller ett kunskapskapitel som kompletterar föreläsningar från Läkemedelsakademins kurs "Tala med patienter och kunder om läkemedel". Till kundfallen har fogats utvalda diskussionsfrågor och kommentarer som kan starta en diskussion i en studiegrupp där man med diskussionsövningar kan klarlägga olika synsätt och vad som talar för och emot dem. Kundkommunikation på svenska apotek är ett spännande område. Kunskap om psykologiska mekanismer i kundmötet och förståelse för reaktioner underlättar för apotekspersonalen i dess olika roller. Man ska vara trevlig och ge ett vänligt bemötande, ge professionella råd - som ibland kan gå emot kundens föreställning om bästa läkemedelsbehandling - och man måste också följa gällande lagstiftning inom apoteksområdet. Att vara apotekspersonal på tvåtusentalet är ibland komplicerat. Olika roller kan gå isär och ge osäkerhet om vilket bemötande som är bäst lämpat och vad professionell hållning innebär i situationen. Boken är anpassad till Apoteket AB:s satsning på kundkommunikation och kan med fördel användas i en utvidgning med Apoteket AB:s samtalsstruktur som utgångspunkt. I texten ges råd som är allmängiltiga för kommunikationsområdet och boken kan därför vara av intresse för alla som arbetar apoteksnära med kunder. Apotekens huvuduppdrag är att i samarbete med övriga sjukvårdsprofessioner bidra till ökad följsamhet till ordinerade läkemedel.
Boken samlar ett urval av verkliga fallbeskrivningar och innehåller ett kunskapskapitel som kompletterar föreläsningar från Läkemedelsakademins kurs "Tala med patienter och kunder om läkemedel". Till kundfallen har fogats utvalda diskussionsfrågor och kommentarer som kan starta en diskussion i en studiegrupp där man med diskussionsövningar kan klarlägga olika synsätt och vad som talar för och emot dem. Kundkommunikation på svenska apotek är ett spännande område. Kunskap om psykologiska mekanismer i kundmötet och förståelse för reaktioner underlättar för apotekspersonalen i dess olika roller. Man ska vara trevlig och ge ett vänligt bemötande, ge professionella råd - som ibland kan gå emot kundens föreställning om bästa läkemedelsbehandling - och man måste också följa gällande lagstiftning inom apoteksområdet. Att vara apotekspersonal på tvåtusentalet är ibland komplicerat. Olika roller kan gå isär och ge osäkerhet om vilket bemötande som är bäst lämpat och vad professionell hållning innebär i situationen. Boken är anpassad till Apoteket AB:s satsning på kundkommunikation och kan med fördel användas i en utvidgning med Apoteket AB:s samtalsstruktur som utgångspunkt. I texten ges råd som är allmängiltiga för kommunikationsområdet och boken kan därför vara av intresse för alla som arbetar apoteksnära med kunder. Apotekens huvuduppdrag är att i samarbete med övriga sjukvårdsprofessioner bidra till ökad följsamhet till ordinerade läkemedel.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789197431835
Förlag: Apotekarsocieteten
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 70 st
Boken samlar ett urval av verkliga fallbeskrivningar och innehåller ett kunskapskapitel som kompletterar föreläsningar från Läkemedelsakademins kurs "Tala med patienter och kunder om läkemedel". Till kundfallen har fogats utvalda diskussionsfrågor och kommentarer som kan starta en diskussion i en studiegrupp där man med diskussionsövningar kan klarlägga olika synsätt och vad som talar för och emot dem. Kundkommunikation på svenska apotek är ett spännande område. Kunskap om psykologiska mekanismer i kundmötet och förståelse för reaktioner underlättar för apotekspersonalen i dess olika roller. Man ska vara trevlig och ge ett vänligt bemötande, ge professionella råd - som ibland kan gå emot kundens föreställning om bästa läkemedelsbehandling - och man måste också följa gällande lagstiftning inom apoteksområdet. Att vara apotekspersonal på tvåtusentalet är ibland komplicerat. Olika roller kan gå isär och ge osäkerhet om vilket bemötande som är bäst lämpat och vad professionell hållning innebär i situationen. Boken är anpassad till Apoteket AB:s satsning på kundkommunikation och kan med fördel användas i en utvidgning med Apoteket AB:s samtalsstruktur som utgångspunkt. I texten ges råd som är allmängiltiga för kommunikationsområdet och boken kan därför vara av intresse för alla som arbetar apoteksnära med kunder. Apotekens huvuduppdrag är att i samarbete med övriga sjukvårdsprofessioner bidra till ökad följsamhet till ordinerade läkemedel.
Boken samlar ett urval av verkliga fallbeskrivningar och innehåller ett kunskapskapitel som kompletterar föreläsningar från Läkemedelsakademins kurs "Tala med patienter och kunder om läkemedel". Till kundfallen har fogats utvalda diskussionsfrågor och kommentarer som kan starta en diskussion i en studiegrupp där man med diskussionsövningar kan klarlägga olika synsätt och vad som talar för och emot dem. Kundkommunikation på svenska apotek är ett spännande område. Kunskap om psykologiska mekanismer i kundmötet och förståelse för reaktioner underlättar för apotekspersonalen i dess olika roller. Man ska vara trevlig och ge ett vänligt bemötande, ge professionella råd - som ibland kan gå emot kundens föreställning om bästa läkemedelsbehandling - och man måste också följa gällande lagstiftning inom apoteksområdet. Att vara apotekspersonal på tvåtusentalet är ibland komplicerat. Olika roller kan gå isär och ge osäkerhet om vilket bemötande som är bäst lämpat och vad professionell hållning innebär i situationen. Boken är anpassad till Apoteket AB:s satsning på kundkommunikation och kan med fördel användas i en utvidgning med Apoteket AB:s samtalsstruktur som utgångspunkt. I texten ges råd som är allmängiltiga för kommunikationsområdet och boken kan därför vara av intresse för alla som arbetar apoteksnära med kunder. Apotekens huvuduppdrag är att i samarbete med övriga sjukvårdsprofessioner bidra till ökad följsamhet till ordinerade läkemedel.
Begagnad bok
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar