Läsa och skriva fast man inte kan - Kompenserande hjälpmedel vid läs- och skrivsvårigheter; Eva Magnusson, Ulla Föhrer; 2003

Läsa och skriva fast man inte kan - Kompenserande hjälpmedel vid läs- och skrivsvårigheter Upplaga 1

av Eva Magnusson, Ulla Föhrer
Denna bok ger en översikt av det aktuella kunskapsläget i Sverige och utomlands beträffande hjälpmedel vid studier samt råd och anvisningar om hur man använder kompenserande hjälpmedel.
Författarna vill med konkreta exempel visa hur elever med läs- och skrivsvårigheter kan få möjlighet att till fullo utnyttja sin intellektuella kapacitet i skolarbetet genom en integrering av elev, miljö och teknologi.
Boken är avsedd för universitetskurser i lingvistik såväl som för lärare, specialpedagoger och logopeder i grundutbildning, yrkesliv och vidareutbildning samt för alla som kommer i kontakt med elever med läs- och skrivsvårigheter.E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2003.
Denna bok ger en översikt av det aktuella kunskapsläget i Sverige och utomlands beträffande hjälpmedel vid studier samt råd och anvisningar om hur man använder kompenserande hjälpmedel.
Författarna vill med konkreta exempel visa hur elever med läs- och skrivsvårigheter kan få möjlighet att till fullo utnyttja sin intellektuella kapacitet i skolarbetet genom en integrering av elev, miljö och teknologi.
Boken är avsedd för universitetskurser i lingvistik såväl som för lärare, specialpedagoger och logopeder i grundutbildning, yrkesliv och vidareutbildning samt för alla som kommer i kontakt med elever med läs- och skrivsvårigheter.E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2003.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789144061283
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 242 st
Denna bok ger en översikt av det aktuella kunskapsläget i Sverige och utomlands beträffande hjälpmedel vid studier samt råd och anvisningar om hur man använder kompenserande hjälpmedel.
Författarna vill med konkreta exempel visa hur elever med läs- och skrivsvårigheter kan få möjlighet att till fullo utnyttja sin intellektuella kapacitet i skolarbetet genom en integrering av elev, miljö och teknologi.
Boken är avsedd för universitetskurser i lingvistik såväl som för lärare, specialpedagoger och logopeder i grundutbildning, yrkesliv och vidareutbildning samt för alla som kommer i kontakt med elever med läs- och skrivsvårigheter.E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2003.
Denna bok ger en översikt av det aktuella kunskapsläget i Sverige och utomlands beträffande hjälpmedel vid studier samt råd och anvisningar om hur man använder kompenserande hjälpmedel.
Författarna vill med konkreta exempel visa hur elever med läs- och skrivsvårigheter kan få möjlighet att till fullo utnyttja sin intellektuella kapacitet i skolarbetet genom en integrering av elev, miljö och teknologi.
Boken är avsedd för universitetskurser i lingvistik såväl som för lärare, specialpedagoger och logopeder i grundutbildning, yrkesliv och vidareutbildning samt för alla som kommer i kontakt med elever med läs- och skrivsvårigheter.E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2003.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)