Läsa på främmande språk; Bo Lundahl; 1998
5+ säljare

Läsa på främmande språk Upplaga 1

av Bo Lundahl
• Vad kännetecknar en kreativ läsning av texter?
• Vilken betydelse har läsförmågan för inlärningen av ett främmande språk?
• Vad innebär autenticitet? Vilka argument talar för läsningen av autentiska texter?
• Varför är förförståelsen så viktig för att man ska förstå en text?
• Hur kan läsning leda till samtal och skrivande?
• Hur kan elever inom ramen för projektbaserat lärande utveckla sin förmåga att ställa egna frågor och arbeta självständigt?
• Vilka möjligheter respektive begränsningar ger Internet och uppslagsverk på cd-rom?
Dessa frågor och många andra behandlas i Läsa på främmande språk. Med utgångspunkt i språk- och litteraturvetenskapliga forskningsrön resonerar författaren om hur läsarbete kan bedrivas på olika stadier, från det fjärde skolåret till gymnasiet. Samtidigt som boken förser läsaren med en teoretisk ram är den praktiska förankringen tydlig. De många exempel som ges rör engelska, men bokens innehåll är relevant när det gäller läsning på främmande språk i en vidare mening.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
• Vad kännetecknar en kreativ läsning av texter?
• Vilken betydelse har läsförmågan för inlärningen av ett främmande språk?
• Vad innebär autenticitet? Vilka argument talar för läsningen av autentiska texter?
• Varför är förförståelsen så viktig för att man ska förstå en text?
• Hur kan läsning leda till samtal och skrivande?
• Hur kan elever inom ramen för projektbaserat lärande utveckla sin förmåga att ställa egna frågor och arbeta självständigt?
• Vilka möjligheter respektive begränsningar ger Internet och uppslagsverk på cd-rom?
Dessa frågor och många andra behandlas i Läsa på främmande språk. Med utgångspunkt i språk- och litteraturvetenskapliga forskningsrön resonerar författaren om hur läsarbete kan bedrivas på olika stadier, från det fjärde skolåret till gymnasiet. Samtidigt som boken förser läsaren med en teoretisk ram är den praktiska förankringen tydlig. De många exempel som ges rör engelska, men bokens innehåll är relevant när det gäller läsning på främmande språk i en vidare mening.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1998
ISBN: 9789144489018
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 234 st
5 upplagor
Upplaga 5 (2021)
från 309 kr
Upplaga 4 (2019)
från 189 kr
Upplaga 3 (2012)
från 145 kr
Upplaga 2 (2009)
från 119 kr
Visa alla upplagor
• Vad kännetecknar en kreativ läsning av texter?
• Vilken betydelse har läsförmågan för inlärningen av ett främmande språk?
• Vad innebär autenticitet? Vilka argument talar för läsningen av autentiska texter?
• Varför är förförståelsen så viktig för att man ska förstå en text?
• Hur kan läsning leda till samtal och skrivande?
• Hur kan elever inom ramen för projektbaserat lärande utveckla sin förmåga att ställa egna frågor och arbeta självständigt?
• Vilka möjligheter respektive begränsningar ger Internet och uppslagsverk på cd-rom?
Dessa frågor och många andra behandlas i Läsa på främmande språk. Med utgångspunkt i språk- och litteraturvetenskapliga forskningsrön resonerar författaren om hur läsarbete kan bedrivas på olika stadier, från det fjärde skolåret till gymnasiet. Samtidigt som boken förser läsaren med en teoretisk ram är den praktiska förankringen tydlig. De många exempel som ges rör engelska, men bokens innehåll är relevant när det gäller läsning på främmande språk i en vidare mening.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
• Vad kännetecknar en kreativ läsning av texter?
• Vilken betydelse har läsförmågan för inlärningen av ett främmande språk?
• Vad innebär autenticitet? Vilka argument talar för läsningen av autentiska texter?
• Varför är förförståelsen så viktig för att man ska förstå en text?
• Hur kan läsning leda till samtal och skrivande?
• Hur kan elever inom ramen för projektbaserat lärande utveckla sin förmåga att ställa egna frågor och arbeta självständigt?
• Vilka möjligheter respektive begränsningar ger Internet och uppslagsverk på cd-rom?
Dessa frågor och många andra behandlas i Läsa på främmande språk. Med utgångspunkt i språk- och litteraturvetenskapliga forskningsrön resonerar författaren om hur läsarbete kan bedrivas på olika stadier, från det fjärde skolåret till gymnasiet. Samtidigt som boken förser läsaren med en teoretisk ram är den praktiska förankringen tydlig. De många exempel som ges rör engelska, men bokens innehåll är relevant när det gäller läsning på främmande språk i en vidare mening.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar