Ledarskap i klassrummet; Christer Stensmo; 1997
5+ säljare

Ledarskap i klassrummet Upplaga 1

av Christer Stensmo
En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften ”classroom management”. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften ”classroom management”. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1997
ISBN: 9789144003290
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 230 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2008)
från 185 kr
Upplaga 1 (1997)
från 89 kr
En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften ”classroom management”. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften ”classroom management”. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
89 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
89 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar