Lek med material; Arne Trageton; 2009
5+ säljare

Lek med material Upplaga 2

av Arne Trageton
Hur barn under olika utvecklingsfaser leker och skapar med klossar, lera, tyg etc. behandlas ingående. Boken diskuterar pedagogens roll och ger förslag på hur man kan skapa goda miljöer för barns konstruktionslek.

Boken handlar om konstruktionsleken - den vanligaste formen av lek i förskolan - och relaterar den till barns utveckling. Den vänder sig till förskollärarutbildningen och fortbildning och ger en grund att stå på för den som vill skapa förutsättningar för lek med material i olika åldrar och därmed höja leken kvalitet i förskolan.

Om författarna
Arne Trageton, som undervisar vid Høgskolen Stord/Haugesund, är genom sin mångåriga forskning om barns konstruktionslek känd långt utanför Norges gränser, och hans tidigare böcker har under många år hört till den grundläggande kurslitteraturen i norsk förskollärarutbildning.

Översättare: Hans Carlberg
Hur barn under olika utvecklingsfaser leker och skapar med klossar, lera, tyg etc. behandlas ingående. Boken diskuterar pedagogens roll och ger förslag på hur man kan skapa goda miljöer för barns konstruktionslek.

Boken handlar om konstruktionsleken - den vanligaste formen av lek i förskolan - och relaterar den till barns utveckling. Den vänder sig till förskollärarutbildningen och fortbildning och ger en grund att stå på för den som vill skapa förutsättningar för lek med material i olika åldrar och därmed höja leken kvalitet i förskolan.

Om författarna
Arne Trageton, som undervisar vid Høgskolen Stord/Haugesund, är genom sin mångåriga forskning om barns konstruktionslek känd långt utanför Norges gränser, och hans tidigare böcker har under många år hört till den grundläggande kurslitteraturen i norsk förskollärarutbildning.

Översättare: Hans Carlberg
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789147020584
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 200 st
2 upplagor
Upplaga 1 (1996)
från 119 kr
Upplaga 2 (2009)
från 179 kr
Hur barn under olika utvecklingsfaser leker och skapar med klossar, lera, tyg etc. behandlas ingående. Boken diskuterar pedagogens roll och ger förslag på hur man kan skapa goda miljöer för barns konstruktionslek.

Boken handlar om konstruktionsleken - den vanligaste formen av lek i förskolan - och relaterar den till barns utveckling. Den vänder sig till förskollärarutbildningen och fortbildning och ger en grund att stå på för den som vill skapa förutsättningar för lek med material i olika åldrar och därmed höja leken kvalitet i förskolan.

Om författarna
Arne Trageton, som undervisar vid Høgskolen Stord/Haugesund, är genom sin mångåriga forskning om barns konstruktionslek känd långt utanför Norges gränser, och hans tidigare böcker har under många år hört till den grundläggande kurslitteraturen i norsk förskollärarutbildning.

Översättare: Hans Carlberg
Hur barn under olika utvecklingsfaser leker och skapar med klossar, lera, tyg etc. behandlas ingående. Boken diskuterar pedagogens roll och ger förslag på hur man kan skapa goda miljöer för barns konstruktionslek.

Boken handlar om konstruktionsleken - den vanligaste formen av lek i förskolan - och relaterar den till barns utveckling. Den vänder sig till förskollärarutbildningen och fortbildning och ger en grund att stå på för den som vill skapa förutsättningar för lek med material i olika åldrar och därmed höja leken kvalitet i förskolan.

Om författarna
Arne Trageton, som undervisar vid Høgskolen Stord/Haugesund, är genom sin mångåriga forskning om barns konstruktionslek känd långt utanför Norges gränser, och hans tidigare böcker har under många år hört till den grundläggande kurslitteraturen i norsk förskollärarutbildning.

Översättare: Hans Carlberg
Begagnad bok
179 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
179 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar