Lönsammare butik; Eva Cohen, Lars Andersson, Örne Kjellström, Roger Eijvergård; 2010
spara 38%
2 säljare

Lönsammare butik Upplaga 1

av Eva Cohen, Lars Andersson, Örne Kjellström, Roger Eijvergård
Hur förbättrar vi butikens lönsamhet? Det är en fråga som butikschefer och butiksanställda brottas med dagligen. Det självklara svaret är ju att sälja mer, men problemet är att då ökar ofta även kostnaderna. Därför har många managementmodeller gått ut på att se över och minska företagens kostnader. Den här boken väljer att fokusera på den andra - den roliga! - sidan, nämligen intäkterna. Här presenteras en framgångsrik modell som hjälper dig att öka butikens intäkter. Du får massor av tips, råd och konkreta exempel på vad du kan göra ute i butiken. Författaren visar också hur du kan lära känna dina kunder bättre, för att kunna tillmötesgå deras önskningar och behov. Då väljer de dig före konkurrenten.

Boken riktar sig till butiks- och avdelningschefer och till övriga medarbetare inom detaljhandeln (såväl dagligvaru- som sällanköpshandeln), som i sin vardag på en mängd olika sätt och via olika kanaler arbetar för att förbättra butikernas lönsamhet.

Om författarna
Lars Andersson, Örne Kjellström och Roger Eijvergård har en gedigen bakgrund i dagligvaruhandeln, främst inom ICA (bland annat ICA-skolan). Sedan 2002 arbetar de tillsammans i företaget viZuera AB och har utvecklat viZuera-modellen, som under flera år har tillämpats och använts framgångsrikt av flera olika företag. Modellen handlar om hur man kan arbeta mer pricksäkert för att förbättra lönsamheten inom detaljhandeln.
Eva Cohen är civilekonom och har mångårig erfarenhet av kommunikations- och företagsledningsfrågor, framför allt i rollen som informations- och marknadschef på företag inom tjänstesektorn. Eva följde och dokumenterade under ett års tid Örne Kjellström vid en skräddarsydd utbildningsserie för dagligvaruhandeln. Lönsammare butik - med fokus på intäkter är ett resultat av detta. Eva arbetar idag som kommunikationsstrateg och projektledare på Svensk Handel.
Hur förbättrar vi butikens lönsamhet? Det är en fråga som butikschefer och butiksanställda brottas med dagligen. Det självklara svaret är ju att sälja mer, men problemet är att då ökar ofta även kostnaderna. Därför har många managementmodeller gått ut på att se över och minska företagens kostnader. Den här boken väljer att fokusera på den andra - den roliga! - sidan, nämligen intäkterna. Här presenteras en framgångsrik modell som hjälper dig att öka butikens intäkter. Du får massor av tips, råd och konkreta exempel på vad du kan göra ute i butiken. Författaren visar också hur du kan lära känna dina kunder bättre, för att kunna tillmötesgå deras önskningar och behov. Då väljer de dig före konkurrenten.

Boken riktar sig till butiks- och avdelningschefer och till övriga medarbetare inom detaljhandeln (såväl dagligvaru- som sällanköpshandeln), som i sin vardag på en mängd olika sätt och via olika kanaler arbetar för att förbättra butikernas lönsamhet.

Om författarna
Lars Andersson, Örne Kjellström och Roger Eijvergård har en gedigen bakgrund i dagligvaruhandeln, främst inom ICA (bland annat ICA-skolan). Sedan 2002 arbetar de tillsammans i företaget viZuera AB och har utvecklat viZuera-modellen, som under flera år har tillämpats och använts framgångsrikt av flera olika företag. Modellen handlar om hur man kan arbeta mer pricksäkert för att förbättra lönsamheten inom detaljhandeln.
Eva Cohen är civilekonom och har mångårig erfarenhet av kommunikations- och företagsledningsfrågor, framför allt i rollen som informations- och marknadschef på företag inom tjänstesektorn. Eva följde och dokumenterade under ett års tid Örne Kjellström vid en skräddarsydd utbildningsserie för dagligvaruhandeln. Lönsammare butik - med fokus på intäkter är ett resultat av detta. Eva arbetar idag som kommunikationsstrateg och projektledare på Svensk Handel.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789147089833
Förlag: Liber
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 142 st
Hur förbättrar vi butikens lönsamhet? Det är en fråga som butikschefer och butiksanställda brottas med dagligen. Det självklara svaret är ju att sälja mer, men problemet är att då ökar ofta även kostnaderna. Därför har många managementmodeller gått ut på att se över och minska företagens kostnader. Den här boken väljer att fokusera på den andra - den roliga! - sidan, nämligen intäkterna. Här presenteras en framgångsrik modell som hjälper dig att öka butikens intäkter. Du får massor av tips, råd och konkreta exempel på vad du kan göra ute i butiken. Författaren visar också hur du kan lära känna dina kunder bättre, för att kunna tillmötesgå deras önskningar och behov. Då väljer de dig före konkurrenten.

Boken riktar sig till butiks- och avdelningschefer och till övriga medarbetare inom detaljhandeln (såväl dagligvaru- som sällanköpshandeln), som i sin vardag på en mängd olika sätt och via olika kanaler arbetar för att förbättra butikernas lönsamhet.

Om författarna
Lars Andersson, Örne Kjellström och Roger Eijvergård har en gedigen bakgrund i dagligvaruhandeln, främst inom ICA (bland annat ICA-skolan). Sedan 2002 arbetar de tillsammans i företaget viZuera AB och har utvecklat viZuera-modellen, som under flera år har tillämpats och använts framgångsrikt av flera olika företag. Modellen handlar om hur man kan arbeta mer pricksäkert för att förbättra lönsamheten inom detaljhandeln.
Eva Cohen är civilekonom och har mångårig erfarenhet av kommunikations- och företagsledningsfrågor, framför allt i rollen som informations- och marknadschef på företag inom tjänstesektorn. Eva följde och dokumenterade under ett års tid Örne Kjellström vid en skräddarsydd utbildningsserie för dagligvaruhandeln. Lönsammare butik - med fokus på intäkter är ett resultat av detta. Eva arbetar idag som kommunikationsstrateg och projektledare på Svensk Handel.
Hur förbättrar vi butikens lönsamhet? Det är en fråga som butikschefer och butiksanställda brottas med dagligen. Det självklara svaret är ju att sälja mer, men problemet är att då ökar ofta även kostnaderna. Därför har många managementmodeller gått ut på att se över och minska företagens kostnader. Den här boken väljer att fokusera på den andra - den roliga! - sidan, nämligen intäkterna. Här presenteras en framgångsrik modell som hjälper dig att öka butikens intäkter. Du får massor av tips, råd och konkreta exempel på vad du kan göra ute i butiken. Författaren visar också hur du kan lära känna dina kunder bättre, för att kunna tillmötesgå deras önskningar och behov. Då väljer de dig före konkurrenten.

Boken riktar sig till butiks- och avdelningschefer och till övriga medarbetare inom detaljhandeln (såväl dagligvaru- som sällanköpshandeln), som i sin vardag på en mängd olika sätt och via olika kanaler arbetar för att förbättra butikernas lönsamhet.

Om författarna
Lars Andersson, Örne Kjellström och Roger Eijvergård har en gedigen bakgrund i dagligvaruhandeln, främst inom ICA (bland annat ICA-skolan). Sedan 2002 arbetar de tillsammans i företaget viZuera AB och har utvecklat viZuera-modellen, som under flera år har tillämpats och använts framgångsrikt av flera olika företag. Modellen handlar om hur man kan arbeta mer pricksäkert för att förbättra lönsamheten inom detaljhandeln.
Eva Cohen är civilekonom och har mångårig erfarenhet av kommunikations- och företagsledningsfrågor, framför allt i rollen som informations- och marknadschef på företag inom tjänstesektorn. Eva följde och dokumenterade under ett års tid Örne Kjellström vid en skräddarsydd utbildningsserie för dagligvaruhandeln. Lönsammare butik - med fokus på intäkter är ett resultat av detta. Eva arbetar idag som kommunikationsstrateg och projektledare på Svensk Handel.
Begagnad bok
275 kr439 krSpara 164 kr (38%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
275 kr439 krSpara 164 kr (38%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar