Marknadsrätten. En introduktion; Per Jonas Nordell; 2017
5+ säljare

Marknadsrätten. En introduktion Upplaga 7

av Per Jonas Nordell
Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen.Marknadsrätten. En introduktion tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.Denna sjunde upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste tre åren. I fråga om lagstiftning gäller det framför allt den nya processordningen i Patent- och marknadsdomstolen och Patent- och marknadsöverdomstolen, som den 1 december 2016 har ersatt den tidigare Marknadsdomstolen.Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.Marknadsrätten. En introduktion är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.PER JONAS NORDELL är professor i civilrätt vid Stockholms universitet.
Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen.Marknadsrätten. En introduktion tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.Denna sjunde upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste tre åren. I fråga om lagstiftning gäller det framför allt den nya processordningen i Patent- och marknadsdomstolen och Patent- och marknadsöverdomstolen, som den 1 december 2016 har ersatt den tidigare Marknadsdomstolen.Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.Marknadsrätten. En introduktion är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.PER JONAS NORDELL är professor i civilrätt vid Stockholms universitet.
Upplaga: 7e upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789139208068
Förlag: Wolters Kluwer
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 133 st
9 upplagor
Upplaga 9 (2023)
från 275 kr
Upplaga 8 (2020)
från 95 kr
Upplaga 6 (2014)
från 69 kr
Upplaga 5 (2010)
från 79 kr
Visa alla upplagor
Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen.Marknadsrätten. En introduktion tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.Denna sjunde upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste tre åren. I fråga om lagstiftning gäller det framför allt den nya processordningen i Patent- och marknadsdomstolen och Patent- och marknadsöverdomstolen, som den 1 december 2016 har ersatt den tidigare Marknadsdomstolen.Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.Marknadsrätten. En introduktion är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.PER JONAS NORDELL är professor i civilrätt vid Stockholms universitet.
Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen.Marknadsrätten. En introduktion tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.Denna sjunde upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste tre åren. I fråga om lagstiftning gäller det framför allt den nya processordningen i Patent- och marknadsdomstolen och Patent- och marknadsöverdomstolen, som den 1 december 2016 har ersatt den tidigare Marknadsdomstolen.Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.Marknadsrätten. En introduktion är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.PER JONAS NORDELL är professor i civilrätt vid Stockholms universitet.
Begagnad bok
89 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
89 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar