Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan; Anders Hedén, Jane McAndrew; 2005
spara 23%
5+ säljare

Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan Upplaga 1

av Anders Hedén, Jane McAndrew
Mode är snabbt och föränderligt. Mode är status, samhällsklass och social tillhörighet. Mode är ideal och kroppsuppfattningar och en symbol för tidens moral och etik. Det uttrycker personlig stil och fåfänga. Det är konst och ett evigt sökande efter att förverkliga perfekta linjer och skönhet. Det är också en global massindustri. Därav titeln, Modefabriken. I Modefabriken stoppar författarna in idéer och design, råvaror, tid och pengar, aktiviteter och processer, adderar affärsmannaskap och ut kommer en välklädd konsument. Boken handlar om affärsutveckling längs modets värdekedja. Den ger en helhetsbild av hur ett produkterbjudande som sätter slutkonsumenten i centrum skapas och finslipas. Den beskriver i detalj det arbete som utförs hos aktörerna i värdekedjans tre led producent-, leverantörs- och detaljistledet från produktidé till färdigt plagg på butikshyllan. Du som är verksam i modebranschen finner i Modefabriken en praktisk handbok och inspirationskälla som ger konkreta tips och handfasta råd till förbättrat arbetssätt och effektivare affärsprocesser. Innehållet är på riktigt, vilket gör att branschens nykomlingar och entreprenörer vinner år av pröva sig fram-arbete. Du som har anknytning till klädindustrin, kanske som modejournalist, investerare eller reklamare, lär dig mer om branschens logik. Boken är också lämplig som kurslitteratur på utbildningar inom modedesign, texilekonomi och klädhandel. Författarna till boken, Anders Hedén och Jane McAndrew, delar med sig av sina erfarenheter och sin expertis och ger med ett modernt nytänkande en insiktsfull och spännande beskrivning av hur modeföretag fungerar. De resonerar om hur framgång uppnås och mäts. De förenar glädjen i industrin med de nödvändiga kraven för att lyckas.
Mode är snabbt och föränderligt. Mode är status, samhällsklass och social tillhörighet. Mode är ideal och kroppsuppfattningar och en symbol för tidens moral och etik. Det uttrycker personlig stil och fåfänga. Det är konst och ett evigt sökande efter att förverkliga perfekta linjer och skönhet. Det är också en global massindustri. Därav titeln, Modefabriken. I Modefabriken stoppar författarna in idéer och design, råvaror, tid och pengar, aktiviteter och processer, adderar affärsmannaskap och ut kommer en välklädd konsument. Boken handlar om affärsutveckling längs modets värdekedja. Den ger en helhetsbild av hur ett produkterbjudande som sätter slutkonsumenten i centrum skapas och finslipas. Den beskriver i detalj det arbete som utförs hos aktörerna i värdekedjans tre led producent-, leverantörs- och detaljistledet från produktidé till färdigt plagg på butikshyllan. Du som är verksam i modebranschen finner i Modefabriken en praktisk handbok och inspirationskälla som ger konkreta tips och handfasta råd till förbättrat arbetssätt och effektivare affärsprocesser. Innehållet är på riktigt, vilket gör att branschens nykomlingar och entreprenörer vinner år av pröva sig fram-arbete. Du som har anknytning till klädindustrin, kanske som modejournalist, investerare eller reklamare, lär dig mer om branschens logik. Boken är också lämplig som kurslitteratur på utbildningar inom modedesign, texilekonomi och klädhandel. Författarna till boken, Anders Hedén och Jane McAndrew, delar med sig av sina erfarenheter och sin expertis och ger med ett modernt nytänkande en insiktsfull och spännande beskrivning av hur modeföretag fungerar. De resonerar om hur framgång uppnås och mäts. De förenar glädjen i industrin med de nödvändiga kraven för att lyckas.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789163168079
Förlag: Portfolio Sweden AB
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 313 st
Mode är snabbt och föränderligt. Mode är status, samhällsklass och social tillhörighet. Mode är ideal och kroppsuppfattningar och en symbol för tidens moral och etik. Det uttrycker personlig stil och fåfänga. Det är konst och ett evigt sökande efter att förverkliga perfekta linjer och skönhet. Det är också en global massindustri. Därav titeln, Modefabriken. I Modefabriken stoppar författarna in idéer och design, råvaror, tid och pengar, aktiviteter och processer, adderar affärsmannaskap och ut kommer en välklädd konsument. Boken handlar om affärsutveckling längs modets värdekedja. Den ger en helhetsbild av hur ett produkterbjudande som sätter slutkonsumenten i centrum skapas och finslipas. Den beskriver i detalj det arbete som utförs hos aktörerna i värdekedjans tre led producent-, leverantörs- och detaljistledet från produktidé till färdigt plagg på butikshyllan. Du som är verksam i modebranschen finner i Modefabriken en praktisk handbok och inspirationskälla som ger konkreta tips och handfasta råd till förbättrat arbetssätt och effektivare affärsprocesser. Innehållet är på riktigt, vilket gör att branschens nykomlingar och entreprenörer vinner år av pröva sig fram-arbete. Du som har anknytning till klädindustrin, kanske som modejournalist, investerare eller reklamare, lär dig mer om branschens logik. Boken är också lämplig som kurslitteratur på utbildningar inom modedesign, texilekonomi och klädhandel. Författarna till boken, Anders Hedén och Jane McAndrew, delar med sig av sina erfarenheter och sin expertis och ger med ett modernt nytänkande en insiktsfull och spännande beskrivning av hur modeföretag fungerar. De resonerar om hur framgång uppnås och mäts. De förenar glädjen i industrin med de nödvändiga kraven för att lyckas.
Mode är snabbt och föränderligt. Mode är status, samhällsklass och social tillhörighet. Mode är ideal och kroppsuppfattningar och en symbol för tidens moral och etik. Det uttrycker personlig stil och fåfänga. Det är konst och ett evigt sökande efter att förverkliga perfekta linjer och skönhet. Det är också en global massindustri. Därav titeln, Modefabriken. I Modefabriken stoppar författarna in idéer och design, råvaror, tid och pengar, aktiviteter och processer, adderar affärsmannaskap och ut kommer en välklädd konsument. Boken handlar om affärsutveckling längs modets värdekedja. Den ger en helhetsbild av hur ett produkterbjudande som sätter slutkonsumenten i centrum skapas och finslipas. Den beskriver i detalj det arbete som utförs hos aktörerna i värdekedjans tre led producent-, leverantörs- och detaljistledet från produktidé till färdigt plagg på butikshyllan. Du som är verksam i modebranschen finner i Modefabriken en praktisk handbok och inspirationskälla som ger konkreta tips och handfasta råd till förbättrat arbetssätt och effektivare affärsprocesser. Innehållet är på riktigt, vilket gör att branschens nykomlingar och entreprenörer vinner år av pröva sig fram-arbete. Du som har anknytning till klädindustrin, kanske som modejournalist, investerare eller reklamare, lär dig mer om branschens logik. Boken är också lämplig som kurslitteratur på utbildningar inom modedesign, texilekonomi och klädhandel. Författarna till boken, Anders Hedén och Jane McAndrew, delar med sig av sina erfarenheter och sin expertis och ger med ett modernt nytänkande en insiktsfull och spännande beskrivning av hur modeföretag fungerar. De resonerar om hur framgång uppnås och mäts. De förenar glädjen i industrin med de nödvändiga kraven för att lyckas.
Begagnad bok
329 kr423 krSpara 94 kr (23%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
329 kr423 krSpara 94 kr (23%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar