Möten med bilder : analys och tolkning av visuella uttryck; Yvonne Eriksson, Anette Göthlund; 2012
spara 47%
5+ säljare

Möten med bilder : analys och tolkning av visuella uttryck Upplaga 2

av Yvonne Eriksson, Anette Göthlund
Det finns i dag en utbredd föreställning om att människor i allmänhet har en mycket god förmåga att tolka bilder, eftersom vi ständigt omges av bilder i vår kultur. Men det är inte exponeringen i sig som gör att man blir en bra bildtolkare – för detta krävs verktyg och träning. Grundtanken i Möten med bilder är att bilder och visuella fenomen utgör en lika viktig del av vår kommunikation som det talade och skrivna språket.
I boken presenteras några bildanalytiska verktyg främst via ett antal exempel från bland annat reklam, serier, informationsbilder och barnböcker. Författarnas syfte är att locka människor att ställa frågor inför de bilder vi möter i vardagen, och ge redskap för att förstå, analysera och diskutera dessa bilder.
Detta är den andra, omarbetade upplagan av en populär kursbok. Den innehåller nya analyser och fler bilder än den tidigare upplagan.
Boken vänder sig främst till studerande i konst- och bildvetenskap, bildpedagogik och informationsdesign.
Det finns i dag en utbredd föreställning om att människor i allmänhet har en mycket god förmåga att tolka bilder, eftersom vi ständigt omges av bilder i vår kultur. Men det är inte exponeringen i sig som gör att man blir en bra bildtolkare – för detta krävs verktyg och träning. Grundtanken i Möten med bilder är att bilder och visuella fenomen utgör en lika viktig del av vår kommunikation som det talade och skrivna språket.
I boken presenteras några bildanalytiska verktyg främst via ett antal exempel från bland annat reklam, serier, informationsbilder och barnböcker. Författarnas syfte är att locka människor att ställa frågor inför de bilder vi möter i vardagen, och ge redskap för att förstå, analysera och diskutera dessa bilder.
Detta är den andra, omarbetade upplagan av en populär kursbok. Den innehåller nya analyser och fler bilder än den tidigare upplagan.
Boken vänder sig främst till studerande i konst- och bildvetenskap, bildpedagogik och informationsdesign.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789144059457
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 216 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2004)
Tillfälligt slut
Upplaga 2 (2012)
från 229 kr
Det finns i dag en utbredd föreställning om att människor i allmänhet har en mycket god förmåga att tolka bilder, eftersom vi ständigt omges av bilder i vår kultur. Men det är inte exponeringen i sig som gör att man blir en bra bildtolkare – för detta krävs verktyg och träning. Grundtanken i Möten med bilder är att bilder och visuella fenomen utgör en lika viktig del av vår kommunikation som det talade och skrivna språket.
I boken presenteras några bildanalytiska verktyg främst via ett antal exempel från bland annat reklam, serier, informationsbilder och barnböcker. Författarnas syfte är att locka människor att ställa frågor inför de bilder vi möter i vardagen, och ge redskap för att förstå, analysera och diskutera dessa bilder.
Detta är den andra, omarbetade upplagan av en populär kursbok. Den innehåller nya analyser och fler bilder än den tidigare upplagan.
Boken vänder sig främst till studerande i konst- och bildvetenskap, bildpedagogik och informationsdesign.
Det finns i dag en utbredd föreställning om att människor i allmänhet har en mycket god förmåga att tolka bilder, eftersom vi ständigt omges av bilder i vår kultur. Men det är inte exponeringen i sig som gör att man blir en bra bildtolkare – för detta krävs verktyg och träning. Grundtanken i Möten med bilder är att bilder och visuella fenomen utgör en lika viktig del av vår kommunikation som det talade och skrivna språket.
I boken presenteras några bildanalytiska verktyg främst via ett antal exempel från bland annat reklam, serier, informationsbilder och barnböcker. Författarnas syfte är att locka människor att ställa frågor inför de bilder vi möter i vardagen, och ge redskap för att förstå, analysera och diskutera dessa bilder.
Detta är den andra, omarbetade upplagan av en populär kursbok. Den innehåller nya analyser och fler bilder än den tidigare upplagan.
Boken vänder sig främst till studerande i konst- och bildvetenskap, bildpedagogik och informationsdesign.
Begagnad bok
229 kr431 krSpara 202 kr (47%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
229 kr431 krSpara 202 kr (47%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar