På  väg mot medievärlden 2020 : journalistik, teknik, marknad; Håkan Hvitfelt, Gunnar Nygren; 2008
5+ säljare

På väg mot medievärlden 2020 : journalistik, teknik, marknad Upplaga 4

av Håkan Hvitfelt, Gunnar Nygren
Medievärlden förändras snabbt. Teknikutvecklingen ger upphov till nya medieformer och påverkar samtidigt både produktion och distribution av traditionella medier. De ekonomiska drivkrafterna blir allt viktigare, mönstren i medieanvändningen ritas om och nya informationsklyftor skapas. Förutsättningarna för det offentliga samtalet och de demokratiska processerna förändras.
I denna fjärde upplaga av På väg mot medievärlden 2020 analyserar medieforskare från olika områden några viktiga tendenser bakom medieutvecklingen. Samtliga kapitel är omarbetade och uppdaterade. Dessutom har nya kapitel om medieanvändning, om konsumenternas förväntningar, om det förändrade journalistiska arbetet samt om den växande tidskriftsmarknaden tillkommit.
Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikationsvetenskap, medieteknik och journalistik. Den lämpar sig också väl som fortbildning och uppdatering för andra med behov och intresse av att följa den snabba utvecklingen inom medievärlden.
Medievärlden förändras snabbt. Teknikutvecklingen ger upphov till nya medieformer och påverkar samtidigt både produktion och distribution av traditionella medier. De ekonomiska drivkrafterna blir allt viktigare, mönstren i medieanvändningen ritas om och nya informationsklyftor skapas. Förutsättningarna för det offentliga samtalet och de demokratiska processerna förändras.
I denna fjärde upplaga av På väg mot medievärlden 2020 analyserar medieforskare från olika områden några viktiga tendenser bakom medieutvecklingen. Samtliga kapitel är omarbetade och uppdaterade. Dessutom har nya kapitel om medieanvändning, om konsumenternas förväntningar, om det förändrade journalistiska arbetet samt om den växande tidskriftsmarknaden tillkommit.
Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikationsvetenskap, medieteknik och journalistik. Den lämpar sig också väl som fortbildning och uppdatering för andra med behov och intresse av att följa den snabba utvecklingen inom medievärlden.
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789144053158
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 318 st
5 upplagor
Upplaga 5 (2013)
från 89 kr
Upplaga 3 (2005)
från 89 kr
Upplaga 2 (2002)
från 159 kr
Upplaga 1 (2000)
från 150 kr
Visa alla upplagor
Medievärlden förändras snabbt. Teknikutvecklingen ger upphov till nya medieformer och påverkar samtidigt både produktion och distribution av traditionella medier. De ekonomiska drivkrafterna blir allt viktigare, mönstren i medieanvändningen ritas om och nya informationsklyftor skapas. Förutsättningarna för det offentliga samtalet och de demokratiska processerna förändras.
I denna fjärde upplaga av På väg mot medievärlden 2020 analyserar medieforskare från olika områden några viktiga tendenser bakom medieutvecklingen. Samtliga kapitel är omarbetade och uppdaterade. Dessutom har nya kapitel om medieanvändning, om konsumenternas förväntningar, om det förändrade journalistiska arbetet samt om den växande tidskriftsmarknaden tillkommit.
Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikationsvetenskap, medieteknik och journalistik. Den lämpar sig också väl som fortbildning och uppdatering för andra med behov och intresse av att följa den snabba utvecklingen inom medievärlden.
Medievärlden förändras snabbt. Teknikutvecklingen ger upphov till nya medieformer och påverkar samtidigt både produktion och distribution av traditionella medier. De ekonomiska drivkrafterna blir allt viktigare, mönstren i medieanvändningen ritas om och nya informationsklyftor skapas. Förutsättningarna för det offentliga samtalet och de demokratiska processerna förändras.
I denna fjärde upplaga av På väg mot medievärlden 2020 analyserar medieforskare från olika områden några viktiga tendenser bakom medieutvecklingen. Samtliga kapitel är omarbetade och uppdaterade. Dessutom har nya kapitel om medieanvändning, om konsumenternas förväntningar, om det förändrade journalistiska arbetet samt om den växande tidskriftsmarknaden tillkommit.
Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikationsvetenskap, medieteknik och journalistik. Den lämpar sig också väl som fortbildning och uppdatering för andra med behov och intresse av att följa den snabba utvecklingen inom medievärlden.
Begagnad bok
66 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
66 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar