Relationell pedagogik - i teori och praktik i förskolan; Per Dahlbeck, Kristina Westlund, Frida Berg, Charlotta Hall, Lena Henningsson, Susann Morin, Sven Persson, Bim Riddersporre; 2019
spara 28%
5+ säljare

Relationell pedagogik - i teori och praktik i förskolan Upplaga 1

av Per Dahlbeck, Kristina Westlund, Frida Berg, Charlotta Hall, Lena Henningsson
m.fl.

Denna bok är baserad på uppfattningen att relationer är centrala i förskolan. Dels för att de påverkar varje barns vardagliga erfarenheter på förskolan, och dels för att relationer kan bjuda in barn och föräldrar att engagera sig i förskolan, vilket på lång sikt bidrar till deltagande i samhället. Men hur formas och växer de fram? Vilken roll kan en pedagog och en förskoleinstitution ha i att erbjuda barn chansen att bygga långvariga relationer som kan utvecklas och frodas? Boken erbjuder insikter inte bara i olika typer av relationer, utan också i hur miljö, material samt lärarnas närvaro och inställning påverkar de relationer som barn engagerar sig i. Förskolan är en av de första samhällsinstitutioner som barn kommer i kontakt med. Där får de och deras familjer möjlighet att bygga relationer som kan vara av stor betydelse för deras framtida interaktioner med samhället och dess invånare.

Boken är utmärkt att använda i grundutbildningen för förskollärare. Den kan fungera som ett verktyg för att förbättra förskoleverksamheten och utveckla förskollärares kompetenser. Den är också relevant för politiker, tjänstemän, rektorer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.

Denna bok är baserad på uppfattningen att relationer är centrala i förskolan. Dels för att de påverkar varje barns vardagliga erfarenheter på förskolan, och dels för att relationer kan bjuda in barn och föräldrar att engagera sig i förskolan, vilket på lång sikt bidrar till deltagande i samhället. Men hur formas och växer de fram? Vilken roll kan en pedagog och en förskoleinstitution ha i att erbjuda barn chansen att bygga långvariga relationer som kan utvecklas och frodas? Boken erbjuder insikter inte bara i olika typer av relationer, utan också i hur miljö, material samt lärarnas närvaro och inställning påverkar de relationer som barn engagerar sig i. Förskolan är en av de första samhällsinstitutioner som barn kommer i kontakt med. Där får de och deras familjer möjlighet att bygga relationer som kan vara av stor betydelse för deras framtida interaktioner med samhället och dess invånare.

Boken är utmärkt att använda i grundutbildningen för förskollärare. Den kan fungera som ett verktyg för att förbättra förskoleverksamheten och utveckla förskollärares kompetenser. Den är också relevant för politiker, tjänstemän, rektorer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789144116174
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 128 st

Denna bok är baserad på uppfattningen att relationer är centrala i förskolan. Dels för att de påverkar varje barns vardagliga erfarenheter på förskolan, och dels för att relationer kan bjuda in barn och föräldrar att engagera sig i förskolan, vilket på lång sikt bidrar till deltagande i samhället. Men hur formas och växer de fram? Vilken roll kan en pedagog och en förskoleinstitution ha i att erbjuda barn chansen att bygga långvariga relationer som kan utvecklas och frodas? Boken erbjuder insikter inte bara i olika typer av relationer, utan också i hur miljö, material samt lärarnas närvaro och inställning påverkar de relationer som barn engagerar sig i. Förskolan är en av de första samhällsinstitutioner som barn kommer i kontakt med. Där får de och deras familjer möjlighet att bygga relationer som kan vara av stor betydelse för deras framtida interaktioner med samhället och dess invånare.

Boken är utmärkt att använda i grundutbildningen för förskollärare. Den kan fungera som ett verktyg för att förbättra förskoleverksamheten och utveckla förskollärares kompetenser. Den är också relevant för politiker, tjänstemän, rektorer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.

Denna bok är baserad på uppfattningen att relationer är centrala i förskolan. Dels för att de påverkar varje barns vardagliga erfarenheter på förskolan, och dels för att relationer kan bjuda in barn och föräldrar att engagera sig i förskolan, vilket på lång sikt bidrar till deltagande i samhället. Men hur formas och växer de fram? Vilken roll kan en pedagog och en förskoleinstitution ha i att erbjuda barn chansen att bygga långvariga relationer som kan utvecklas och frodas? Boken erbjuder insikter inte bara i olika typer av relationer, utan också i hur miljö, material samt lärarnas närvaro och inställning påverkar de relationer som barn engagerar sig i. Förskolan är en av de första samhällsinstitutioner som barn kommer i kontakt med. Där får de och deras familjer möjlighet att bygga relationer som kan vara av stor betydelse för deras framtida interaktioner med samhället och dess invånare.

Boken är utmärkt att använda i grundutbildningen för förskollärare. Den kan fungera som ett verktyg för att förbättra förskoleverksamheten och utveckla förskollärares kompetenser. Den är också relevant för politiker, tjänstemän, rektorer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.

Begagnad bok
229 kr315 krSpara 86 kr (28%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
229 kr315 krSpara 86 kr (28%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar