Begagnad kurslitteratur. Snabbt, enkelt och riskfritt.
Spara uppåt 80%
Trygg betalning
Skydd mot bedrägeri
“Spöade konkurrenten”
“Rekommenderas”
Studentapan
Bra jobbat! Bara två steg kvar innan du är klar.
Vad stämmer för dig, ?
Jag är student
Jag ska börja studera
Jag har avslutat mina studier
Jag har aldrig varit student

Vi vill veta lite mer om dig för att vi ska kunna förbättra Studentapan och göra plattformen så relevant som möjligt för dig.

Du godkänner våra villkor när du använder Studentapan och skapar ett konto hos oss. Vi kommer även att skicka nyhetsbrev med studietips och information om Studentapan. Du kan enkelt avregistrera dig från dessa nyhetsbrev senare.
Tillagd i varukorg:
The IKEA Edge: Building Global Growth and Social Good at the World's Most Iconic Home Store
check Tillagd
The IKEA Edge: Building Global Growth and Social Good at the World's Most Iconic Home Store
Totalt i varukorg (0 böcker): kr
Du är på väg att spara minst kr jämfört med lägsta nypris
Du sparar minst kr mot lägsta nypris
The IKEA Edge: Building Global Growth and Social Good at the World's Most Iconic Home Store; Anders Dahlvig ; 2011

The IKEA Edge: Building Global Growth and Social Good at the World's Most Iconic Home Store

Av Anders Dahlvig
autorenew Laddar prisjämförelse...
Sälj kursböcker
Få betalt för dina gamla kursböcker på nolltid där det finns flest köpare. Läs mer
Sälj kursböcker
Få betalt för dina gamla kursböcker på nolltid där det finns flest köpare. Läs mer
autorenew Laddar prisjämförelse...
Sälj kursböcker
Få betalt för dina gamla kursböcker på nolltid där det finns flest köpare. Läs mer
Sälj kursböcker
Få betalt för dina gamla kursböcker på nolltid där det finns flest köpare. Läs mer
Du kanske letar efter dessa kursböcker
Säljare saknas för den här boken
Just nu finns det ingen som säljer den här boken. Bevaka gärna så blir du meddelad när det finns en ny säljare för den här boken.
Om boken
Utgiven:
2011-11-10
Förlag:
McGraw Hill Professional
ISBN-13:
9780071777650
ISBN-10:
0071777652
Språk:
Engelska
Antal sidor:
208
Beskrivning
Praise for The IKEA Edge “A very good book from a talented business leader [that links] values, culture, and the achievement of business and social objectives together. I have read it now three times and learned something from every passage.” —Michael Spence, recipient of the Nobel Memorial Prize in Economic Sciences, 2001 “With Anders Dahlvig’s recommendations, we could solve many of the world’s problems by persuading the big multinationals to change their Memorandum and Articles of Association. Big business working in the interests of humanity would be a powerful tool.” —Gordon Roddick, cofounder of The Body Shop “The IKEA Edge is a fascinating case study of an entrepreneurial company’s growth to maturity. Anders Dahlvig is incisive and surprisingly straightforward in sharing the IKEA story. As a fourth-generation family business owner, I recognize the inherent paradox of building a ‘good,’ value-driven company and managing for profit. Anders Dahlvig proves it can be done.” —Antonia Axson Johnson, Chairperson, Axel Johnson AB About the Book: With Anders Dahlvig at the helm from 1999 to 2009, the furniture giant IKEA averaged 11 percent yearly sales growth and annual operating profits in excess of 10 percent. The company hired more than 70,000 new employees and opened new stores around the world—all while maintaining its reputation as one of the world’s best corporate citizens. In The IKEA Edge, Dahlvig tells the story of how IKEA matured from an entrepreneurial startup to a leader in the furniture industry. He recounts his 26-year career at the company and what he learned along the way. In his rise from store manager to president, Dahlvig developed the unique vision he relied upon to lead IKEA through good times and bad—by combining traditional business goals like profit and growth with the progressive interests of social responsibility and environmental stewardship. Dahlvig proves that these objectives, which are usually viewed as polar opposites, can actually work wonders together. The IKEA Edge serves as an expansive case study for “doing good business while being a good business.” Dahlvig clearly lays out the cornerstones that support IKEA: a vision of social responsibility; market leadership with a balanced global portfolio; differentiation through control of the value chain; and building for the long term—four principles that can be applied in any business, in any industry. social and business agenda—and it continues to grow, even during the worst global recession in history. In a time when the public’s trust of business has hit bottom, such an approach to business is more critical than ever. A combination of personal memoir, call to action, and strategic vision, The IKEA Edge provides the inspiration and information you need to develop a social-good/good-business agenda for your own company. Public trust, brand recognition, customer loyalty, and a world-class reputation will soon follow.

Fler än 0 studenter från 0 universitet och högskolor

"Alla försäljningar jag har gjort har gått väldigt smidigt. Det är tryggt både för mig som säljare och för dig som köpare
"Oerhört enkelt och smidigt. Man behöver inte bekymra sig över annonsering, hur man ska kommunicera eller hur man ska hantera betalning. Väldigt bra att det finns funktion som föreslår pris utifrån bokens skick. Supernöjd"
"Enkelt att beställa hem studentlitteratur från privatpersoner direkt på nätet. Enkelt att söka fram och säkert sätt att betala via trygghetstjänst som erbjuds."
"Jag har använt mig av Studentapan för få sålt på alla böcker som jag inte ville spara efter min studenttid. Jag använde mig av tjänsten där Studentapan sköter betalningen samt del av kontakten med köparen, detta för att slippa en del krångel men även lite av ett säkerhetsnät så att transaktionerna sker smidigt. Jag har fått majoriteten av mina böcker sålda inom 1 år. Allt har gått väldigt smidigt till väga då Studentapan har skött det mesta, enda jag behöver göra är att skicka boken till rätt adress inom angiven tid, när det är klart så kommer pengarna in via swish. Jag är oerhört nöjd med att ha använt mig av Studentapan. Via dem så har böckerna komma till användning igen. Istället för att så och damma i min bokhylla. Tack Studentapan, nu hoppas jag bara på att de sista böckerna blir sålda snart."