Ungdomskulturer; Simon Lindgren (red.); 2015
spara 21%
5+ säljare

Ungdomskulturer Upplaga 2

av Simon Lindgren (red.)
Generation Y, Generation Z, nätgenerationen och digitala infödingar, dagens unga har kallats för mycket! Det sägs att vi lever i ett nytt slags samhälle, ett postmodernt, globaliserat, informations- eller nätverkssamhälle. Oavsett vad man kallar förändringarna är det tydligt att nya medier och mönster präglar ungas liv. Frågor om vad unga gör och tänker ställs därför med en ny aktualitet av lärare, forskare, föräldrar och ungdomsarbetare.

I andra upplagan av Ungdomskulturer har bokens bidrag aktualiserats, men den grundläggande strukturen bevarats. Boken presenterar svensk ungdomskulturforskning, där större frågor kring perspektiv samsas med mer specifika studier av ungas identitetsarbete och vuxenblivande. Det handlar bland annat om hiphopens roll i svenska förorter, genusfostran i gymnasiet och om hur nätet blir allt viktigare i processen att hitta sig själv, och kanske även andra. Författarna beskriver den vetenskapliga utvecklingen inom fältet, samtidigt som läsaren får en inblick i unga människors liv.

Här medverkar några av Sveriges främsta ungdomsforskare. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningen och inom olika samhällsvetenskapliga discipliner, men även till yrkesverksamma som på olika sätt möter unga i sitt arbete.
Generation Y, Generation Z, nätgenerationen och digitala infödingar, dagens unga har kallats för mycket! Det sägs att vi lever i ett nytt slags samhälle, ett postmodernt, globaliserat, informations- eller nätverkssamhälle. Oavsett vad man kallar förändringarna är det tydligt att nya medier och mönster präglar ungas liv. Frågor om vad unga gör och tänker ställs därför med en ny aktualitet av lärare, forskare, föräldrar och ungdomsarbetare.

I andra upplagan av Ungdomskulturer har bokens bidrag aktualiserats, men den grundläggande strukturen bevarats. Boken presenterar svensk ungdomskulturforskning, där större frågor kring perspektiv samsas med mer specifika studier av ungas identitetsarbete och vuxenblivande. Det handlar bland annat om hiphopens roll i svenska förorter, genusfostran i gymnasiet och om hur nätet blir allt viktigare i processen att hitta sig själv, och kanske även andra. Författarna beskriver den vetenskapliga utvecklingen inom fältet, samtidigt som läsaren får en inblick i unga människors liv.

Här medverkar några av Sveriges främsta ungdomsforskare. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningen och inom olika samhällsvetenskapliga discipliner, men även till yrkesverksamma som på olika sätt möter unga i sitt arbete.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789140688187
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 172 st
Generation Y, Generation Z, nätgenerationen och digitala infödingar, dagens unga har kallats för mycket! Det sägs att vi lever i ett nytt slags samhälle, ett postmodernt, globaliserat, informations- eller nätverkssamhälle. Oavsett vad man kallar förändringarna är det tydligt att nya medier och mönster präglar ungas liv. Frågor om vad unga gör och tänker ställs därför med en ny aktualitet av lärare, forskare, föräldrar och ungdomsarbetare.

I andra upplagan av Ungdomskulturer har bokens bidrag aktualiserats, men den grundläggande strukturen bevarats. Boken presenterar svensk ungdomskulturforskning, där större frågor kring perspektiv samsas med mer specifika studier av ungas identitetsarbete och vuxenblivande. Det handlar bland annat om hiphopens roll i svenska förorter, genusfostran i gymnasiet och om hur nätet blir allt viktigare i processen att hitta sig själv, och kanske även andra. Författarna beskriver den vetenskapliga utvecklingen inom fältet, samtidigt som läsaren får en inblick i unga människors liv.

Här medverkar några av Sveriges främsta ungdomsforskare. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningen och inom olika samhällsvetenskapliga discipliner, men även till yrkesverksamma som på olika sätt möter unga i sitt arbete.
Generation Y, Generation Z, nätgenerationen och digitala infödingar, dagens unga har kallats för mycket! Det sägs att vi lever i ett nytt slags samhälle, ett postmodernt, globaliserat, informations- eller nätverkssamhälle. Oavsett vad man kallar förändringarna är det tydligt att nya medier och mönster präglar ungas liv. Frågor om vad unga gör och tänker ställs därför med en ny aktualitet av lärare, forskare, föräldrar och ungdomsarbetare.

I andra upplagan av Ungdomskulturer har bokens bidrag aktualiserats, men den grundläggande strukturen bevarats. Boken presenterar svensk ungdomskulturforskning, där större frågor kring perspektiv samsas med mer specifika studier av ungas identitetsarbete och vuxenblivande. Det handlar bland annat om hiphopens roll i svenska förorter, genusfostran i gymnasiet och om hur nätet blir allt viktigare i processen att hitta sig själv, och kanske även andra. Författarna beskriver den vetenskapliga utvecklingen inom fältet, samtidigt som läsaren får en inblick i unga människors liv.

Här medverkar några av Sveriges främsta ungdomsforskare. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningen och inom olika samhällsvetenskapliga discipliner, men även till yrkesverksamma som på olika sätt möter unga i sitt arbete.
Begagnad bok
285 kr359 krSpara 74 kr (21%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
285 kr359 krSpara 74 kr (21%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar