Upp till kamp för lärandet : en ny riktning för en vilsen skoldebatt; John Steinberg; 2008

Upp till kamp för lärandet : en ny riktning för en vilsen skoldebatt

av John Steinberg
Skolan är intressant. Lärande är mer intressant. Skolan är bara en plats för lärande och dessutom en plats som alltfler elever vänder ryggen till. Ska vi göra "mera av samma" eller är det dags att hitta andra lösningar och andra platser för lärande? Denna bok riktar sig till skolans personal, skolpolitiker, föräldrar och även media som till stor grad präglar skoldebatten. Det långsiktiga målet är konstruktiva, välmående aktörer som kan försvara och utveckla vår demokrati. Denna bok ifrågasätter dagens sätt att främja detta mål och presenterar alternativa tankesätt och lösningar.
Skolan är intressant. Lärande är mer intressant. Skolan är bara en plats för lärande och dessutom en plats som alltfler elever vänder ryggen till. Ska vi göra "mera av samma" eller är det dags att hitta andra lösningar och andra platser för lärande? Denna bok riktar sig till skolans personal, skolpolitiker, föräldrar och även media som till stor grad präglar skoldebatten. Det långsiktiga målet är konstruktiva, välmående aktörer som kan försvara och utveckla vår demokrati. Denna bok ifrågasätter dagens sätt att främja detta mål och presenterar alternativa tankesätt och lösningar.
Utgiven: 2008
ISBN: 9789188822147
Förlag: Steinbergs Utbildnings
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 73 st
Skolan är intressant. Lärande är mer intressant. Skolan är bara en plats för lärande och dessutom en plats som alltfler elever vänder ryggen till. Ska vi göra "mera av samma" eller är det dags att hitta andra lösningar och andra platser för lärande? Denna bok riktar sig till skolans personal, skolpolitiker, föräldrar och även media som till stor grad präglar skoldebatten. Det långsiktiga målet är konstruktiva, välmående aktörer som kan försvara och utveckla vår demokrati. Denna bok ifrågasätter dagens sätt att främja detta mål och presenterar alternativa tankesätt och lösningar.
Skolan är intressant. Lärande är mer intressant. Skolan är bara en plats för lärande och dessutom en plats som alltfler elever vänder ryggen till. Ska vi göra "mera av samma" eller är det dags att hitta andra lösningar och andra platser för lärande? Denna bok riktar sig till skolans personal, skolpolitiker, föräldrar och även media som till stor grad präglar skoldebatten. Det långsiktiga målet är konstruktiva, välmående aktörer som kan försvara och utveckla vår demokrati. Denna bok ifrågasätter dagens sätt att främja detta mål och presenterar alternativa tankesätt och lösningar.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)