Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg; Annette Simmons; 2001
4 säljare

Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg Upplaga 1

av Annette Simmons
Det äldsta verktyget för påverkan är också det kraftfullaste - berättelsen. Sedan Hedenhös har historieberättande varit ett sätt att förmedla information och kunnande. Här får vi både massor av exempel på historier och lär oss berättarteknik.
Med dagens konkurrens- och resultatinriktning är det lätt att glömma att alla organisationer är sociala system och att arbete är något personligt. Om man kan lära sig berätta en historia och nå åhörarens privata kärna har man hittat ett givande sätt att lösa problem, fatta beslut och bygga förtroende.
Annette Simmons, författare och föredragshållare, visar hur en historia, fabel, eller parabel kan användas för att motivera och inspirera som inga kalla fakta och direktiv förmår.
Det äldsta verktyget för påverkan är också det kraftfullaste - berättelsen. Sedan Hedenhös har historieberättande varit ett sätt att förmedla information och kunnande. Här får vi både massor av exempel på historier och lär oss berättarteknik.
Med dagens konkurrens- och resultatinriktning är det lätt att glömma att alla organisationer är sociala system och att arbete är något personligt. Om man kan lära sig berätta en historia och nå åhörarens privata kärna har man hittat ett givande sätt att lösa problem, fatta beslut och bygga förtroende.
Annette Simmons, författare och föredragshållare, visar hur en historia, fabel, eller parabel kan användas för att motivera och inspirera som inga kalla fakta och direktiv förmår.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789177385745
Förlag: *Telegram Bokförlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 262 st
Det äldsta verktyget för påverkan är också det kraftfullaste - berättelsen. Sedan Hedenhös har historieberättande varit ett sätt att förmedla information och kunnande. Här får vi både massor av exempel på historier och lär oss berättarteknik.
Med dagens konkurrens- och resultatinriktning är det lätt att glömma att alla organisationer är sociala system och att arbete är något personligt. Om man kan lära sig berätta en historia och nå åhörarens privata kärna har man hittat ett givande sätt att lösa problem, fatta beslut och bygga förtroende.
Annette Simmons, författare och föredragshållare, visar hur en historia, fabel, eller parabel kan användas för att motivera och inspirera som inga kalla fakta och direktiv förmår.
Det äldsta verktyget för påverkan är också det kraftfullaste - berättelsen. Sedan Hedenhös har historieberättande varit ett sätt att förmedla information och kunnande. Här får vi både massor av exempel på historier och lär oss berättarteknik.
Med dagens konkurrens- och resultatinriktning är det lätt att glömma att alla organisationer är sociala system och att arbete är något personligt. Om man kan lära sig berätta en historia och nå åhörarens privata kärna har man hittat ett givande sätt att lösa problem, fatta beslut och bygga förtroende.
Annette Simmons, författare och föredragshållare, visar hur en historia, fabel, eller parabel kan användas för att motivera och inspirera som inga kalla fakta och direktiv förmår.
Begagnad bok
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar