ABC i projektarbete Elevhandbok; Sten Albertsson; 2001

ABC i projektarbete Elevhandbok Upplaga 1

av Sten Albertsson
ABC i projektarbete vänder sig direkt till eleverna. Boken är en praktisk elevhandbok, som enkelt och utan konstigheter hjälper eleverna att självständigt genomföra sina 100-poängsprojekt, oavsett vilket program de går. Handboken är främst avsedd för elever som vill arbeta tillsammans i en projektgrupp. I första hand vänder handboken sig till alla elever som väljer att göra någon form av "praktiskt" projektarbete, dvs. ett projektarbete där slutresultatet är någonting annat än en uppsats baserad på litteraturstudier. Exempelvis en egen undersökning, en föreställning, ett reportage, en produkt. Boken består av tre delar: A-delen beskriver i detalj en klar och tydlig modell för projektarbete. Modellen ger eleverna en arbetsgång. Den börjar med den kanske besvärligaste delen - att hitta ett projekt som fungerar. Därefter styrs eleven genom de olika stegen i projektet ända fram till projektredovisningen. Stor vikt läggs vid att stimulera eleven att själv reflektera över projektet och sin roll i det. B-delen kan ses som en uppslagsdel och innehåller viktiga projektbegrepp, tips, råd, förslag till lösningar på problem och annat som brukar dyka upp i ett projekt. Ur innehållet: Loggboken, Problemformulering, Projektplanering, Söka information, Brainstorming, Att jobba tillsammans, Konflikter, Skriva rapport, Presentera projektet med mera. C-delen innehåller bl.a. checklistor, som hjälper eleven att hålla ihop projektet. Här finns också viktiga dokument samlade, t.ex. Skolverkets kursplan och betygskriterier. Språket är enkelt och rakt på sak. En viktig utgångspunkt i boken är att det är roligt och stimulerande att jobba med projekt. Och lärorikt för framtiden. Boken innhåller ca 80 sidor.
ABC i projektarbete vänder sig direkt till eleverna. Boken är en praktisk elevhandbok, som enkelt och utan konstigheter hjälper eleverna att självständigt genomföra sina 100-poängsprojekt, oavsett vilket program de går. Handboken är främst avsedd för elever som vill arbeta tillsammans i en projektgrupp. I första hand vänder handboken sig till alla elever som väljer att göra någon form av "praktiskt" projektarbete, dvs. ett projektarbete där slutresultatet är någonting annat än en uppsats baserad på litteraturstudier. Exempelvis en egen undersökning, en föreställning, ett reportage, en produkt. Boken består av tre delar: A-delen beskriver i detalj en klar och tydlig modell för projektarbete. Modellen ger eleverna en arbetsgång. Den börjar med den kanske besvärligaste delen - att hitta ett projekt som fungerar. Därefter styrs eleven genom de olika stegen i projektet ända fram till projektredovisningen. Stor vikt läggs vid att stimulera eleven att själv reflektera över projektet och sin roll i det. B-delen kan ses som en uppslagsdel och innehåller viktiga projektbegrepp, tips, råd, förslag till lösningar på problem och annat som brukar dyka upp i ett projekt. Ur innehållet: Loggboken, Problemformulering, Projektplanering, Söka information, Brainstorming, Att jobba tillsammans, Konflikter, Skriva rapport, Presentera projektet med mera. C-delen innehåller bl.a. checklistor, som hjälper eleven att hålla ihop projektet. Här finns också viktiga dokument samlade, t.ex. Skolverkets kursplan och betygskriterier. Språket är enkelt och rakt på sak. En viktig utgångspunkt i boken är att det är roligt och stimulerande att jobba med projekt. Och lärorikt för framtiden. Boken innhåller ca 80 sidor.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789162244767
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 110 st
ABC i projektarbete vänder sig direkt till eleverna. Boken är en praktisk elevhandbok, som enkelt och utan konstigheter hjälper eleverna att självständigt genomföra sina 100-poängsprojekt, oavsett vilket program de går. Handboken är främst avsedd för elever som vill arbeta tillsammans i en projektgrupp. I första hand vänder handboken sig till alla elever som väljer att göra någon form av "praktiskt" projektarbete, dvs. ett projektarbete där slutresultatet är någonting annat än en uppsats baserad på litteraturstudier. Exempelvis en egen undersökning, en föreställning, ett reportage, en produkt. Boken består av tre delar: A-delen beskriver i detalj en klar och tydlig modell för projektarbete. Modellen ger eleverna en arbetsgång. Den börjar med den kanske besvärligaste delen - att hitta ett projekt som fungerar. Därefter styrs eleven genom de olika stegen i projektet ända fram till projektredovisningen. Stor vikt läggs vid att stimulera eleven att själv reflektera över projektet och sin roll i det. B-delen kan ses som en uppslagsdel och innehåller viktiga projektbegrepp, tips, råd, förslag till lösningar på problem och annat som brukar dyka upp i ett projekt. Ur innehållet: Loggboken, Problemformulering, Projektplanering, Söka information, Brainstorming, Att jobba tillsammans, Konflikter, Skriva rapport, Presentera projektet med mera. C-delen innehåller bl.a. checklistor, som hjälper eleven att hålla ihop projektet. Här finns också viktiga dokument samlade, t.ex. Skolverkets kursplan och betygskriterier. Språket är enkelt och rakt på sak. En viktig utgångspunkt i boken är att det är roligt och stimulerande att jobba med projekt. Och lärorikt för framtiden. Boken innhåller ca 80 sidor.
ABC i projektarbete vänder sig direkt till eleverna. Boken är en praktisk elevhandbok, som enkelt och utan konstigheter hjälper eleverna att självständigt genomföra sina 100-poängsprojekt, oavsett vilket program de går. Handboken är främst avsedd för elever som vill arbeta tillsammans i en projektgrupp. I första hand vänder handboken sig till alla elever som väljer att göra någon form av "praktiskt" projektarbete, dvs. ett projektarbete där slutresultatet är någonting annat än en uppsats baserad på litteraturstudier. Exempelvis en egen undersökning, en föreställning, ett reportage, en produkt. Boken består av tre delar: A-delen beskriver i detalj en klar och tydlig modell för projektarbete. Modellen ger eleverna en arbetsgång. Den börjar med den kanske besvärligaste delen - att hitta ett projekt som fungerar. Därefter styrs eleven genom de olika stegen i projektet ända fram till projektredovisningen. Stor vikt läggs vid att stimulera eleven att själv reflektera över projektet och sin roll i det. B-delen kan ses som en uppslagsdel och innehåller viktiga projektbegrepp, tips, råd, förslag till lösningar på problem och annat som brukar dyka upp i ett projekt. Ur innehållet: Loggboken, Problemformulering, Projektplanering, Söka information, Brainstorming, Att jobba tillsammans, Konflikter, Skriva rapport, Presentera projektet med mera. C-delen innehåller bl.a. checklistor, som hjälper eleven att hålla ihop projektet. Här finns också viktiga dokument samlade, t.ex. Skolverkets kursplan och betygskriterier. Språket är enkelt och rakt på sak. En viktig utgångspunkt i boken är att det är roligt och stimulerande att jobba med projekt. Och lärorikt för framtiden. Boken innhåller ca 80 sidor.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)