Den stora utmaningen : om att se olikhet som resurs i skolan : en studie om "elever i behov av särskilt stöd" och definitionen av normalitet och avvikelse i skolan; Magnus Tideman, Högskolan i Halmstad. Wigforssinstitutet för välfärdsforskning, Malmö högskola, Malmö universitet; 2004
Begagnad
Den stora utmaningen : om att se olikhet som resurs i skolan : en studie om "elever i behov av särskilt stöd" och definitionen av normalitet och avvikelse i skolan; Magnus Tideman, Högskolan i Halmstad. Wigforssinstitutet för välfärdsforskning, Malmö högskola, Malmö universitet; 2004
Begagnad

Den stora utmaningen : om att se olikhet som resurs i skolan : en studie om "elever i behov av särskilt stöd" och definitionen av normalitet och avvikelse i skolan

av Magnus Tideman, Högskolan i Halmstad. Wigforssinstitutet för välfärdsforskning, Malmö högskola, Malmö universitet

3.0 (1)

  • Utgiven: 2004
  • ISBN: 9789189068162
  • Sidor: 348 st
  • Förlag: [Wigforssinstitutet för välfärdsforskning], Högsk. Malmö
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Att elever i skolan har olika förutsättningar, förmågor och behov är nog alla överens om. En stor utmaning för dagens skola handlar om hur man ska lyckas se elevers olikheter som en resurs och tillgång istället för att betrakta skillnaderna som problem. Att bejaka människors olika förutsättningar och lyfta fram mångfalden är en viktig del i visionen att skapa "En skola för alla". Med stöd av en enkätstudie och fallstudier på tio grundskolor ges i denna forskningsrapport en bild av hur olika aktörer (elever, föräldrar, lärare, specialpedagoger, skolledare och politiker) tänker om elevers skolsvårigheter och hur de ser på normalitet och avvikelse i grundskolan. Rapporten är resultat av ett forskningssamarbete mellan Högskolan i Halmstad och Malmö Högskola. Författare: Magnus Tideman Jerry rosenqvist Birgitta Lansheim Lisbeth Ranagården Katharina Jacobsson

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Den stora utmaningen : om att se olikhet som resurs i skolan : en studie om "elever i behov av särskilt stöd" och definitionen av normalitet och avvikelse i skolan (2004)

2004 släpptes boken Den stora utmaningen : om att se olikhet som resurs i skolan : en studie om "elever i behov av särskilt stöd" och definitionen av normalitet och avvikelse i skolan skriven av Magnus Tideman, Högskolan i Halmstad. Wigforssinstitutet för välfärdsforskning, Malmö högskola, Malmö universitet. Den är skriven på svenska och består av 348 sidor. Förlaget bakom boken är [Wigforssinstitutet för välfärdsforskning], Högsk. Malmö.

Köp boken Den stora utmaningen : om att se olikhet som resurs i skolan : en studie om "elever i behov av särskilt stöd" och definitionen av normalitet och avvikelse i skolan på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Den stora utmaningen : om att se olikhet som resurs i skolan : en studie om "elever i behov av särskilt stöd" och definitionen av normalitet och avvikelse i skolan

Harvard

Tideman, M., välfärdsforskning, H. i Halmstad. W. för, högskola, M. & universitet, M. (2004). Den stora utmaningen : om att se olikhet som resurs i skolan : en studie om ”elever i behov av särskilt stöd” och definitionen av normalitet och avvikelse i skolan. [Wigforssinstitutet för välfärdsforskning], Högsk. Malmö.

Oxford

Tideman, Magnus, välfärdsforskning, Högskolan i Halmstad. Wigforssinstitutet för, högskola, Malmö & universitet, Malmö, Den stora utmaningen : om att se olikhet som resurs i skolan : en studie om ”elever i behov av särskilt stöd” och definitionen av normalitet och avvikelse i skolan ([Wigforssinstitutet för välfärdsforskning], Högsk. Malmö, 2004).

APA

Tideman, M., välfärdsforskning, H. i Halmstad. W. för, högskola, M., & universitet, M. (2004). Den stora utmaningen : om att se olikhet som resurs i skolan : en studie om ”elever i behov av särskilt stöd” och definitionen av normalitet och avvikelse i skolan. [Wigforssinstitutet för välfärdsforskning], Högsk. Malmö.

Vancouver

Tideman M, välfärdsforskning H i HalmstadW för, högskola M, universitet M. Den stora utmaningen : om att se olikhet som resurs i skolan : en studie om ”elever i behov av särskilt stöd” och definitionen av normalitet och avvikelse i skolan. [Wigforssinstitutet för välfärdsforskning], Högsk. Malmö; 2004.