Det goda samtalet; Anbjørg Ohnstad; 1995
endast ny

Det goda samtalet Upplaga 1

av Anbjørg Ohnstad
Detta är en bok om kommunikation och om samtal som professionellt redskap för problemlösning. Med hjälp av olika teoretiska infallsvinklar redogör författaren för relationen mellan hjälpare och klient och beskriver hela samtalsprocessen, från det att vi närmar oss ett problem och lär känna en klient till dess att klientkontakten avslutas. Författaren visar hur vi kan hantera kommunikationssvårigheter och styra samtalet i en fruktbar riktning. Boken innehåller också kapitel om att samtala om tabubelagda ämnen och om skillnader i mäns och kvinnors kommunikation.

Boken är avsedd för grundläggande utbildning vid universitet och högskola. Den är också av intresse för alla som har samtal som en viktig del i sin yrkesutövning.
Detta är en bok om kommunikation och om samtal som professionellt redskap för problemlösning. Med hjälp av olika teoretiska infallsvinklar redogör författaren för relationen mellan hjälpare och klient och beskriver hela samtalsprocessen, från det att vi närmar oss ett problem och lär känna en klient till dess att klientkontakten avslutas. Författaren visar hur vi kan hantera kommunikationssvårigheter och styra samtalet i en fruktbar riktning. Boken innehåller också kapitel om att samtala om tabubelagda ämnen och om skillnader i mäns och kvinnors kommunikation.

Boken är avsedd för grundläggande utbildning vid universitet och högskola. Den är också av intresse för alla som har samtal som en viktig del i sin yrkesutövning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1995
ISBN: 9789144481715
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 100 st
Detta är en bok om kommunikation och om samtal som professionellt redskap för problemlösning. Med hjälp av olika teoretiska infallsvinklar redogör författaren för relationen mellan hjälpare och klient och beskriver hela samtalsprocessen, från det att vi närmar oss ett problem och lär känna en klient till dess att klientkontakten avslutas. Författaren visar hur vi kan hantera kommunikationssvårigheter och styra samtalet i en fruktbar riktning. Boken innehåller också kapitel om att samtala om tabubelagda ämnen och om skillnader i mäns och kvinnors kommunikation.

Boken är avsedd för grundläggande utbildning vid universitet och högskola. Den är också av intresse för alla som har samtal som en viktig del i sin yrkesutövning.
Detta är en bok om kommunikation och om samtal som professionellt redskap för problemlösning. Med hjälp av olika teoretiska infallsvinklar redogör författaren för relationen mellan hjälpare och klient och beskriver hela samtalsprocessen, från det att vi närmar oss ett problem och lär känna en klient till dess att klientkontakten avslutas. Författaren visar hur vi kan hantera kommunikationssvårigheter och styra samtalet i en fruktbar riktning. Boken innehåller också kapitel om att samtala om tabubelagda ämnen och om skillnader i mäns och kvinnors kommunikation.

Boken är avsedd för grundläggande utbildning vid universitet och högskola. Den är också av intresse för alla som har samtal som en viktig del i sin yrkesutövning.
Ny bok
261 kr274 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
261 kr274 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)