Entreprenörskapets rötter; Hans Landström; 2002
endast ny

Entreprenörskapets rötter Upplaga 1

av Hans Landström
Vem är entreprenör? Varför väljer en del människor att bli entreprenörer? Hur utvecklas ny affärsverksamhet? Vad händer på marknaden när entreprenören agerar? Erfarenheterna visar att bilden av entreprenörskap är oklar för många. Boken bidrar till att klargöra entreprenörskapet som akademiskt ämne. Genom att göra en historisk återblick över entreprenörskapsforskningens teoretiska utveckling och lyfta fram centrala forskningsbidrag ges en beskrivning av entreprenörskapsämnets unika karaktär. Boken kan användas vid högskoleutbildningar som komplement till kurslitteraturen inom entreprenörskap och små företag, men även i kurser inom organisation och ledarskap, samt inom kurser i nationalekonomi och ekonomisk historia. Boken kan också användas av forskare och lärare inom entreprenörskaps- och småföretagsområdet för att få en överblick över forskningsfältet. Entreprenörskap intresserar alltfler utanför den akademiska kretsen. Boken är därför även intressant för alla andra som vill öka sin kunskap om entreprenörskapsområdet.
Vem är entreprenör? Varför väljer en del människor att bli entreprenörer? Hur utvecklas ny affärsverksamhet? Vad händer på marknaden när entreprenören agerar? Erfarenheterna visar att bilden av entreprenörskap är oklar för många. Boken bidrar till att klargöra entreprenörskapet som akademiskt ämne. Genom att göra en historisk återblick över entreprenörskapsforskningens teoretiska utveckling och lyfta fram centrala forskningsbidrag ges en beskrivning av entreprenörskapsämnets unika karaktär. Boken kan användas vid högskoleutbildningar som komplement till kurslitteraturen inom entreprenörskap och små företag, men även i kurser inom organisation och ledarskap, samt inom kurser i nationalekonomi och ekonomisk historia. Boken kan också användas av forskare och lärare inom entreprenörskaps- och småföretagsområdet för att få en överblick över forskningsfältet. Entreprenörskap intresserar alltfler utanför den akademiska kretsen. Boken är därför även intressant för alla andra som vill öka sin kunskap om entreprenörskapsområdet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789144028248
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 171 st
Vem är entreprenör? Varför väljer en del människor att bli entreprenörer? Hur utvecklas ny affärsverksamhet? Vad händer på marknaden när entreprenören agerar? Erfarenheterna visar att bilden av entreprenörskap är oklar för många. Boken bidrar till att klargöra entreprenörskapet som akademiskt ämne. Genom att göra en historisk återblick över entreprenörskapsforskningens teoretiska utveckling och lyfta fram centrala forskningsbidrag ges en beskrivning av entreprenörskapsämnets unika karaktär. Boken kan användas vid högskoleutbildningar som komplement till kurslitteraturen inom entreprenörskap och små företag, men även i kurser inom organisation och ledarskap, samt inom kurser i nationalekonomi och ekonomisk historia. Boken kan också användas av forskare och lärare inom entreprenörskaps- och småföretagsområdet för att få en överblick över forskningsfältet. Entreprenörskap intresserar alltfler utanför den akademiska kretsen. Boken är därför även intressant för alla andra som vill öka sin kunskap om entreprenörskapsområdet.
Vem är entreprenör? Varför väljer en del människor att bli entreprenörer? Hur utvecklas ny affärsverksamhet? Vad händer på marknaden när entreprenören agerar? Erfarenheterna visar att bilden av entreprenörskap är oklar för många. Boken bidrar till att klargöra entreprenörskapet som akademiskt ämne. Genom att göra en historisk återblick över entreprenörskapsforskningens teoretiska utveckling och lyfta fram centrala forskningsbidrag ges en beskrivning av entreprenörskapsämnets unika karaktär. Boken kan användas vid högskoleutbildningar som komplement till kurslitteraturen inom entreprenörskap och små företag, men även i kurser inom organisation och ledarskap, samt inom kurser i nationalekonomi och ekonomisk historia. Boken kan också användas av forskare och lärare inom entreprenörskaps- och småföretagsområdet för att få en överblick över forskningsfältet. Entreprenörskap intresserar alltfler utanför den akademiska kretsen. Boken är därför även intressant för alla andra som vill öka sin kunskap om entreprenörskapsområdet.
Ny bok
104 kr109 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
104 kr109 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)