Ett allt mer fragmenterat medielandskap; Ingela Wadbring; 2013
endast ny

Ett allt mer fragmenterat medielandskap

av Ingela Wadbring
Kommer de traditionella medierna spela någon roll i framtiden? Svaret är ja. Fortfarande i vår digitala, fragmentiserade värld är det via de traditionella medieföretagen vi får en stor del av vår gemensamma omvärldskunskap, på olika plattformar. Medieföretagen stagnerar inte, utan förändras i takt med övriga samhället. Denna text publicerades ursprungligen som ett kapitel i antologin ”Framtidsutmaningar – Det nya Sverige” (2013). Ingela Wadbring är professor vid Institutionen för informationsteknologi och medier vid Mittuniversitetet. Hon driver bland annat forskningsprogrammet Dagspresskollegiet och forskar kring medieanvändning, medieutveckling och mediernas kommersialisering.
Kommer de traditionella medierna spela någon roll i framtiden? Svaret är ja. Fortfarande i vår digitala, fragmentiserade värld är det via de traditionella medieföretagen vi får en stor del av vår gemensamma omvärldskunskap, på olika plattformar. Medieföretagen stagnerar inte, utan förändras i takt med övriga samhället. Denna text publicerades ursprungligen som ett kapitel i antologin ”Framtidsutmaningar – Det nya Sverige” (2013). Ingela Wadbring är professor vid Institutionen för informationsteknologi och medier vid Mittuniversitetet. Hon driver bland annat forskningsprogrammet Dagspresskollegiet och forskar kring medieanvändning, medieutveckling och mediernas kommersialisering.
Utgiven: 2013
ISBN: 9789186815974
Förlag: Volante
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 49 st
Kommer de traditionella medierna spela någon roll i framtiden? Svaret är ja. Fortfarande i vår digitala, fragmentiserade värld är det via de traditionella medieföretagen vi får en stor del av vår gemensamma omvärldskunskap, på olika plattformar. Medieföretagen stagnerar inte, utan förändras i takt med övriga samhället. Denna text publicerades ursprungligen som ett kapitel i antologin ”Framtidsutmaningar – Det nya Sverige” (2013). Ingela Wadbring är professor vid Institutionen för informationsteknologi och medier vid Mittuniversitetet. Hon driver bland annat forskningsprogrammet Dagspresskollegiet och forskar kring medieanvändning, medieutveckling och mediernas kommersialisering.
Kommer de traditionella medierna spela någon roll i framtiden? Svaret är ja. Fortfarande i vår digitala, fragmentiserade värld är det via de traditionella medieföretagen vi får en stor del av vår gemensamma omvärldskunskap, på olika plattformar. Medieföretagen stagnerar inte, utan förändras i takt med övriga samhället. Denna text publicerades ursprungligen som ett kapitel i antologin ”Framtidsutmaningar – Det nya Sverige” (2013). Ingela Wadbring är professor vid Institutionen för informationsteknologi och medier vid Mittuniversitetet. Hon driver bland annat forskningsprogrammet Dagspresskollegiet och forskar kring medieanvändning, medieutveckling och mediernas kommersialisering.
Ny bok
19 kr19 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
19 kr19 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)