Från naturvetenskap och specialpedagogik till hållbar utveckling inom lärautbildning; Lisen Häggblom, Irmeli Palmberg, Kristina Ström, Åbo Akademi. Pedagogiska fakulteten; 2006
2 säljare

Från naturvetenskap och specialpedagogik till hållbar utveckling inom lärautbildning

av Lisen Häggblom, Irmeli Palmberg, Kristina Ström, Åbo Akademi. Pedagogiska fakulteten
Föreliggande rapport utgör volym nr 3 i anslutning till den åttonde nordiska lärarutbildningskongressen som arrangerades 15-18.9.2004 av Åbo Akademi i Vasa. Artiklarna i rapporten behandlar aktuella ämnesdidaktiska frågor och specialpedagogiska utmaningar som presenterades i olika parallellsessioner.

Utifrån ett allmänt perspektiv belyses möjligheter att utveckla en modell för ämnesdidaktisk kommunikation. De specialpedagogiska artiklarna refererar till aktuell forskning beträffande olika elevers lärande, fenomenet utslagning, underprestering samt ungdomars övergång mellan studier och arbetsliv. Anvåndningen av IKT, uppfattningar av fysikaliska fenomen samt studentrekrytering diskuteras. Miljöpedagogiska frågor behandlar hållbar utveckling inom lärarutbildningen. Artiklarna i denna rapport vittnar om lärarutbildningens omfattande arbetsfält och pekar på nya utmaningar för framtidens skola.

Artiklarna är skrivna av nordiska forskare inom lärarutbildning, pedagogik och samhällsvetenskap. Boken riktar sig till forskare, lärarutbildare och lärare.
Föreliggande rapport utgör volym nr 3 i anslutning till den åttonde nordiska lärarutbildningskongressen som arrangerades 15-18.9.2004 av Åbo Akademi i Vasa. Artiklarna i rapporten behandlar aktuella ämnesdidaktiska frågor och specialpedagogiska utmaningar som presenterades i olika parallellsessioner.

Utifrån ett allmänt perspektiv belyses möjligheter att utveckla en modell för ämnesdidaktisk kommunikation. De specialpedagogiska artiklarna refererar till aktuell forskning beträffande olika elevers lärande, fenomenet utslagning, underprestering samt ungdomars övergång mellan studier och arbetsliv. Anvåndningen av IKT, uppfattningar av fysikaliska fenomen samt studentrekrytering diskuteras. Miljöpedagogiska frågor behandlar hållbar utveckling inom lärarutbildningen. Artiklarna i denna rapport vittnar om lärarutbildningens omfattande arbetsfält och pekar på nya utmaningar för framtidens skola.

Artiklarna är skrivna av nordiska forskare inom lärarutbildning, pedagogik och samhällsvetenskap. Boken riktar sig till forskare, lärarutbildare och lärare.
Utgiven: 2006
ISBN: 9789521216671
Förlag: ÅBO AKADEMI
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 176 st
Föreliggande rapport utgör volym nr 3 i anslutning till den åttonde nordiska lärarutbildningskongressen som arrangerades 15-18.9.2004 av Åbo Akademi i Vasa. Artiklarna i rapporten behandlar aktuella ämnesdidaktiska frågor och specialpedagogiska utmaningar som presenterades i olika parallellsessioner.

Utifrån ett allmänt perspektiv belyses möjligheter att utveckla en modell för ämnesdidaktisk kommunikation. De specialpedagogiska artiklarna refererar till aktuell forskning beträffande olika elevers lärande, fenomenet utslagning, underprestering samt ungdomars övergång mellan studier och arbetsliv. Anvåndningen av IKT, uppfattningar av fysikaliska fenomen samt studentrekrytering diskuteras. Miljöpedagogiska frågor behandlar hållbar utveckling inom lärarutbildningen. Artiklarna i denna rapport vittnar om lärarutbildningens omfattande arbetsfält och pekar på nya utmaningar för framtidens skola.

Artiklarna är skrivna av nordiska forskare inom lärarutbildning, pedagogik och samhällsvetenskap. Boken riktar sig till forskare, lärarutbildare och lärare.
Föreliggande rapport utgör volym nr 3 i anslutning till den åttonde nordiska lärarutbildningskongressen som arrangerades 15-18.9.2004 av Åbo Akademi i Vasa. Artiklarna i rapporten behandlar aktuella ämnesdidaktiska frågor och specialpedagogiska utmaningar som presenterades i olika parallellsessioner.

Utifrån ett allmänt perspektiv belyses möjligheter att utveckla en modell för ämnesdidaktisk kommunikation. De specialpedagogiska artiklarna refererar till aktuell forskning beträffande olika elevers lärande, fenomenet utslagning, underprestering samt ungdomars övergång mellan studier och arbetsliv. Anvåndningen av IKT, uppfattningar av fysikaliska fenomen samt studentrekrytering diskuteras. Miljöpedagogiska frågor behandlar hållbar utveckling inom lärarutbildningen. Artiklarna i denna rapport vittnar om lärarutbildningens omfattande arbetsfält och pekar på nya utmaningar för framtidens skola.

Artiklarna är skrivna av nordiska forskare inom lärarutbildning, pedagogik och samhällsvetenskap. Boken riktar sig till forskare, lärarutbildare och lärare.
Begagnad bok
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar