Informationskompetens : om lärande i informationspraktiker och informationssökning i lärandepraktiker; Jenny Hedman, Anna Lundh; 2009
endast ny

Informationskompetens : om lärande i informationspraktiker och informationssökning i lärandepraktiker Upplaga 1

av Jenny Hedman, Anna Lundh
Förmågan att hantera det informationsbrus som dagligen omger oss kallas informationskompetens. Under det senaste decenniet har forskare inom både pedagogik och biblioteks- och informationsvetenskap intresserat sig alltmer för hur samspelen mellan olika former av lärande och informationskompetenser fungerar. Utmärkande för denna antologi är att informationskompetens genomgående betraktas som ett socialt fenomen som i hög grad är bundet till praktik och kontext. Detta synsätt ger upphov till intressanta frågor om hur bland annat biblioteken, universiteten och skolorna betraktar tillgängliggörande, sökande och användande av information. Boken är den första i sitt slag på svenska.
Förmågan att hantera det informationsbrus som dagligen omger oss kallas informationskompetens. Under det senaste decenniet har forskare inom både pedagogik och biblioteks- och informationsvetenskap intresserat sig alltmer för hur samspelen mellan olika former av lärande och informationskompetenser fungerar. Utmärkande för denna antologi är att informationskompetens genomgående betraktas som ett socialt fenomen som i hög grad är bundet till praktik och kontext. Detta synsätt ger upphov till intressanta frågor om hur bland annat biblioteken, universiteten och skolorna betraktar tillgängliggörande, sökande och användande av information. Boken är den första i sitt slag på svenska.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789173312509
Förlag: Carlsson
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 295 st
Förmågan att hantera det informationsbrus som dagligen omger oss kallas informationskompetens. Under det senaste decenniet har forskare inom både pedagogik och biblioteks- och informationsvetenskap intresserat sig alltmer för hur samspelen mellan olika former av lärande och informationskompetenser fungerar. Utmärkande för denna antologi är att informationskompetens genomgående betraktas som ett socialt fenomen som i hög grad är bundet till praktik och kontext. Detta synsätt ger upphov till intressanta frågor om hur bland annat biblioteken, universiteten och skolorna betraktar tillgängliggörande, sökande och användande av information. Boken är den första i sitt slag på svenska.
Förmågan att hantera det informationsbrus som dagligen omger oss kallas informationskompetens. Under det senaste decenniet har forskare inom både pedagogik och biblioteks- och informationsvetenskap intresserat sig alltmer för hur samspelen mellan olika former av lärande och informationskompetenser fungerar. Utmärkande för denna antologi är att informationskompetens genomgående betraktas som ett socialt fenomen som i hög grad är bundet till praktik och kontext. Detta synsätt ger upphov till intressanta frågor om hur bland annat biblioteken, universiteten och skolorna betraktar tillgängliggörande, sökande och användande av information. Boken är den första i sitt slag på svenska.
Ny bok
190 kr199 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
190 kr199 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)