Ledarskap för kreativitet; Jan Rollof; 2004

Ledarskap för kreativitet Upplaga 1

av Jan Rollof
Kombinationen av kreativitet och ledarskap är huvudtemat för den här boken. I kreativa och innovativa processer är de aktiva valen centrala. Idéer som väljs ut och realiseras formar framtiden och de mest genomtänkta valen ger därför störst framgång. En avgörande faktor för framgången är också intresset och beredskapen för nya idéer. Hur en sådan beredskap skapas i både teori och praktik diskuteras i boken. Ambitionen har inte varit att ge färdiga lösningar eller förslag utan att stimulera läsarna till enskilda reflektioner och gemensamma diskussioner. Boken vänder sig både till dig som är ledare och till dig som siktar på ledande roller i framtiden. Diskussionerna är också av intresse för dig med ansvar för organisations- och ledarutveckling. Idag kräver allt fler yrken ett stort mått av kreativitet; principerna som presenteras i boken är därför giltiga både inom offentlig verksamhet, näringsliv och kulturliv. Boken kan även ingå i kurser inom organisation och ledarskap vid universitet och högskolor.
Kombinationen av kreativitet och ledarskap är huvudtemat för den här boken. I kreativa och innovativa processer är de aktiva valen centrala. Idéer som väljs ut och realiseras formar framtiden och de mest genomtänkta valen ger därför störst framgång. En avgörande faktor för framgången är också intresset och beredskapen för nya idéer. Hur en sådan beredskap skapas i både teori och praktik diskuteras i boken. Ambitionen har inte varit att ge färdiga lösningar eller förslag utan att stimulera läsarna till enskilda reflektioner och gemensamma diskussioner. Boken vänder sig både till dig som är ledare och till dig som siktar på ledande roller i framtiden. Diskussionerna är också av intresse för dig med ansvar för organisations- och ledarutveckling. Idag kräver allt fler yrken ett stort mått av kreativitet; principerna som presenteras i boken är därför giltiga både inom offentlig verksamhet, näringsliv och kulturliv. Boken kan även ingå i kurser inom organisation och ledarskap vid universitet och högskolor.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144064574
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 148 st
Kombinationen av kreativitet och ledarskap är huvudtemat för den här boken. I kreativa och innovativa processer är de aktiva valen centrala. Idéer som väljs ut och realiseras formar framtiden och de mest genomtänkta valen ger därför störst framgång. En avgörande faktor för framgången är också intresset och beredskapen för nya idéer. Hur en sådan beredskap skapas i både teori och praktik diskuteras i boken. Ambitionen har inte varit att ge färdiga lösningar eller förslag utan att stimulera läsarna till enskilda reflektioner och gemensamma diskussioner. Boken vänder sig både till dig som är ledare och till dig som siktar på ledande roller i framtiden. Diskussionerna är också av intresse för dig med ansvar för organisations- och ledarutveckling. Idag kräver allt fler yrken ett stort mått av kreativitet; principerna som presenteras i boken är därför giltiga både inom offentlig verksamhet, näringsliv och kulturliv. Boken kan även ingå i kurser inom organisation och ledarskap vid universitet och högskolor.
Kombinationen av kreativitet och ledarskap är huvudtemat för den här boken. I kreativa och innovativa processer är de aktiva valen centrala. Idéer som väljs ut och realiseras formar framtiden och de mest genomtänkta valen ger därför störst framgång. En avgörande faktor för framgången är också intresset och beredskapen för nya idéer. Hur en sådan beredskap skapas i både teori och praktik diskuteras i boken. Ambitionen har inte varit att ge färdiga lösningar eller förslag utan att stimulera läsarna till enskilda reflektioner och gemensamma diskussioner. Boken vänder sig både till dig som är ledare och till dig som siktar på ledande roller i framtiden. Diskussionerna är också av intresse för dig med ansvar för organisations- och ledarutveckling. Idag kräver allt fler yrken ett stort mått av kreativitet; principerna som presenteras i boken är därför giltiga både inom offentlig verksamhet, näringsliv och kulturliv. Boken kan även ingå i kurser inom organisation och ledarskap vid universitet och högskolor.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)