Lönsammare butik : med fokus på intäkter; Eva Cohen, Lars Andersson, Örne Kjellström, Roger Eijvergård; 2012
endast ny

Lönsammare butik : med fokus på intäkter

av Eva Cohen, Lars Andersson, Örne Kjellström, Roger Eijvergård
Hur förbättrar vi butikens lönsamhet? Det är en fråga som butikschefer och butiksanställda brottas med dagligen. Det självklara svaret är ju att sälja mer – men problemet är att då ökar ofta även kostnaderna. Därför har många managementmodeller gått ut på att se över och minska företagens kostnader. Den här boken väljer att fokusera på den andra – den roliga! – sidan, nämligen intäkterna. Här presenteras en framgångsrik modell som hjälper dig att öka butikens intäkter. Du får massor av tips, råd och konkreta exempel på vad du kan göra ute i butiken. Författaren visar också hur du kan lära känna dina kunder bättre, för att kunna tillmötesgå deras önskningar och behov. Då väljer de dig före konkurrenten. Boken riktar sig till butiks- och avdelningschefer och till övriga medarbetare inom detaljhandeln (såväl dagligvaru- som sällanköpshandeln), som i sin vardag på en mängd olika sätt och via olika kanaler arbetar för att förbättra butikernas lönsamhet.
Hur förbättrar vi butikens lönsamhet? Det är en fråga som butikschefer och butiksanställda brottas med dagligen. Det självklara svaret är ju att sälja mer – men problemet är att då ökar ofta även kostnaderna. Därför har många managementmodeller gått ut på att se över och minska företagens kostnader. Den här boken väljer att fokusera på den andra – den roliga! – sidan, nämligen intäkterna. Här presenteras en framgångsrik modell som hjälper dig att öka butikens intäkter. Du får massor av tips, råd och konkreta exempel på vad du kan göra ute i butiken. Författaren visar också hur du kan lära känna dina kunder bättre, för att kunna tillmötesgå deras önskningar och behov. Då väljer de dig före konkurrenten. Boken riktar sig till butiks- och avdelningschefer och till övriga medarbetare inom detaljhandeln (såväl dagligvaru- som sällanköpshandeln), som i sin vardag på en mängd olika sätt och via olika kanaler arbetar för att förbättra butikernas lönsamhet.
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147108596
Förlag: Liber AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 169 st
Hur förbättrar vi butikens lönsamhet? Det är en fråga som butikschefer och butiksanställda brottas med dagligen. Det självklara svaret är ju att sälja mer – men problemet är att då ökar ofta även kostnaderna. Därför har många managementmodeller gått ut på att se över och minska företagens kostnader. Den här boken väljer att fokusera på den andra – den roliga! – sidan, nämligen intäkterna. Här presenteras en framgångsrik modell som hjälper dig att öka butikens intäkter. Du får massor av tips, råd och konkreta exempel på vad du kan göra ute i butiken. Författaren visar också hur du kan lära känna dina kunder bättre, för att kunna tillmötesgå deras önskningar och behov. Då väljer de dig före konkurrenten. Boken riktar sig till butiks- och avdelningschefer och till övriga medarbetare inom detaljhandeln (såväl dagligvaru- som sällanköpshandeln), som i sin vardag på en mängd olika sätt och via olika kanaler arbetar för att förbättra butikernas lönsamhet.
Hur förbättrar vi butikens lönsamhet? Det är en fråga som butikschefer och butiksanställda brottas med dagligen. Det självklara svaret är ju att sälja mer – men problemet är att då ökar ofta även kostnaderna. Därför har många managementmodeller gått ut på att se över och minska företagens kostnader. Den här boken väljer att fokusera på den andra – den roliga! – sidan, nämligen intäkterna. Här presenteras en framgångsrik modell som hjälper dig att öka butikens intäkter. Du får massor av tips, råd och konkreta exempel på vad du kan göra ute i butiken. Författaren visar också hur du kan lära känna dina kunder bättre, för att kunna tillmötesgå deras önskningar och behov. Då väljer de dig före konkurrenten. Boken riktar sig till butiks- och avdelningschefer och till övriga medarbetare inom detaljhandeln (såväl dagligvaru- som sällanköpshandeln), som i sin vardag på en mängd olika sätt och via olika kanaler arbetar för att förbättra butikernas lönsamhet.
Ny bok
173 kr182 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
173 kr182 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)