Naturvetenskap och naturorienterande ämnen i grundskolan - En ämnesdidaktisk vägledning till mål, syften och innehåll; Per-Olof Wickman, Hans Persson; 2009
5 säljare

Naturvetenskap och naturorienterande ämnen i grundskolan - En ämnesdidaktisk vägledning till mål, syften och innehåll Upplaga 1

av Per-Olof Wickman, Hans Persson
Didaktikens uppgift är att hjälpa lärare att fatta bättre beslut om undervisningen, både vad det gäller innehåll och arbetsformer. En professionell lärare kan ge argument för sin undervisning baserat på systematiserad och formaliserad kunskap.

Läs mer
Författarna har skrivit en grundbok i naturvetenskapens didaktik som tar sitt avstamp i frågorna "Vad?" "Hur?" och "Varför?". Boken går från en allmän orientering om vad didaktik är och vilka kunskaper en lärare behöver för sin undervisning, till en diskussion av naturvetenskapens roll i skolan, och konkreta exempel på hur didaktiken kan gestalta sig metodiskt.

Om författarna
Per-Olof Wickman är professor i didaktik med inriktning mot naturvetenskap vid Stockholms universitet. Hans Persson är universitetslektor vid Stockholms universitet.
Didaktikens uppgift är att hjälpa lärare att fatta bättre beslut om undervisningen, både vad det gäller innehåll och arbetsformer. En professionell lärare kan ge argument för sin undervisning baserat på systematiserad och formaliserad kunskap.

Läs mer
Författarna har skrivit en grundbok i naturvetenskapens didaktik som tar sitt avstamp i frågorna "Vad?" "Hur?" och "Varför?". Boken går från en allmän orientering om vad didaktik är och vilka kunskaper en lärare behöver för sin undervisning, till en diskussion av naturvetenskapens roll i skolan, och konkreta exempel på hur didaktiken kan gestalta sig metodiskt.

Om författarna
Per-Olof Wickman är professor i didaktik med inriktning mot naturvetenskap vid Stockholms universitet. Hans Persson är universitetslektor vid Stockholms universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789147053339
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 288 st
Didaktikens uppgift är att hjälpa lärare att fatta bättre beslut om undervisningen, både vad det gäller innehåll och arbetsformer. En professionell lärare kan ge argument för sin undervisning baserat på systematiserad och formaliserad kunskap.

Läs mer
Författarna har skrivit en grundbok i naturvetenskapens didaktik som tar sitt avstamp i frågorna "Vad?" "Hur?" och "Varför?". Boken går från en allmän orientering om vad didaktik är och vilka kunskaper en lärare behöver för sin undervisning, till en diskussion av naturvetenskapens roll i skolan, och konkreta exempel på hur didaktiken kan gestalta sig metodiskt.

Om författarna
Per-Olof Wickman är professor i didaktik med inriktning mot naturvetenskap vid Stockholms universitet. Hans Persson är universitetslektor vid Stockholms universitet.
Didaktikens uppgift är att hjälpa lärare att fatta bättre beslut om undervisningen, både vad det gäller innehåll och arbetsformer. En professionell lärare kan ge argument för sin undervisning baserat på systematiserad och formaliserad kunskap.

Läs mer
Författarna har skrivit en grundbok i naturvetenskapens didaktik som tar sitt avstamp i frågorna "Vad?" "Hur?" och "Varför?". Boken går från en allmän orientering om vad didaktik är och vilka kunskaper en lärare behöver för sin undervisning, till en diskussion av naturvetenskapens roll i skolan, och konkreta exempel på hur didaktiken kan gestalta sig metodiskt.

Om författarna
Per-Olof Wickman är professor i didaktik med inriktning mot naturvetenskap vid Stockholms universitet. Hans Persson är universitetslektor vid Stockholms universitet.
Begagnad bok
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar