Olyckshändelser och missöden vid Sveriges Järnvägar. Del IV 1940 - 1965; Kenneth Landgren; 2022
endast ny

Olyckshändelser och missöden vid Sveriges Järnvägar. Del IV 1940 - 1965 Upplaga 1

av Kenneth Landgren
Del IV blir den sista delen av bokserien om Olyckshändelser och missöden vid Sveriges Järnvägar. Den här delen tar upp händelser stora som mindre har drabbat våra järnvägar under den här perioden. Under andra världskriget ökade trycket på vårt lands järnvägar, genom ökade transporter och ransonering på bränsle, gummi mm. Enorma vedtransporter till storstäderna var en av många uppgifter som skulle skötas, dessutom mycket kalla vintrar. När kriget var över i maj 1945 var materiel och spår slitna, vilket innebar att flera år efteråt drabbades vi av rälsbrott, axelbrott mm. Hjälpberedskapen utvecklades med nya kranvagnar och hjälpvagnar. Då gällde det att snabbt få igång trafiken igen! Något att lära sig i dagens järnvägssverige!
Del IV blir den sista delen av bokserien om Olyckshändelser och missöden vid Sveriges Järnvägar. Den här delen tar upp händelser stora som mindre har drabbat våra järnvägar under den här perioden. Under andra världskriget ökade trycket på vårt lands järnvägar, genom ökade transporter och ransonering på bränsle, gummi mm. Enorma vedtransporter till storstäderna var en av många uppgifter som skulle skötas, dessutom mycket kalla vintrar. När kriget var över i maj 1945 var materiel och spår slitna, vilket innebar att flera år efteråt drabbades vi av rälsbrott, axelbrott mm. Hjälpberedskapen utvecklades med nya kranvagnar och hjälpvagnar. Då gällde det att snabbt få igång trafiken igen! Något att lära sig i dagens järnvägssverige!
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789198070156
Förlag: SNJ Förlag och Trafik
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 318 st
Del IV blir den sista delen av bokserien om Olyckshändelser och missöden vid Sveriges Järnvägar. Den här delen tar upp händelser stora som mindre har drabbat våra järnvägar under den här perioden. Under andra världskriget ökade trycket på vårt lands järnvägar, genom ökade transporter och ransonering på bränsle, gummi mm. Enorma vedtransporter till storstäderna var en av många uppgifter som skulle skötas, dessutom mycket kalla vintrar. När kriget var över i maj 1945 var materiel och spår slitna, vilket innebar att flera år efteråt drabbades vi av rälsbrott, axelbrott mm. Hjälpberedskapen utvecklades med nya kranvagnar och hjälpvagnar. Då gällde det att snabbt få igång trafiken igen! Något att lära sig i dagens järnvägssverige!
Del IV blir den sista delen av bokserien om Olyckshändelser och missöden vid Sveriges Järnvägar. Den här delen tar upp händelser stora som mindre har drabbat våra järnvägar under den här perioden. Under andra världskriget ökade trycket på vårt lands järnvägar, genom ökade transporter och ransonering på bränsle, gummi mm. Enorma vedtransporter till storstäderna var en av många uppgifter som skulle skötas, dessutom mycket kalla vintrar. När kriget var över i maj 1945 var materiel och spår slitna, vilket innebar att flera år efteråt drabbades vi av rälsbrott, axelbrott mm. Hjälpberedskapen utvecklades med nya kranvagnar och hjälpvagnar. Då gällde det att snabbt få igång trafiken igen! Något att lära sig i dagens järnvägssverige!
Ny bok
515 kr542 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
515 kr542 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)