Om televisionen ; följd av Journalistikens herravälde; Pierre Bourdieu; 1998
5+ säljare

Om televisionen ; följd av Journalistikens herravälde

av Pierre Bourdieu
Om televisionen är ett rasande angrepp på den utveckling som hotar alla medier. Kommersialiseringen av TV-mediet har brett ut sig till journalistiken i allmänhet. Televisionen har blivit en global handelsvara och sätter normerna för övriga medier. Det som alltmer styr journalistiken är den kommersiella logiken, jakten på läsare eller tittarsiffror (i sin tur relaterad till jakten på annonsörer). Pierre Bourdieu menar att televisionen av i dag håller på att bli ett verkligt hot mot såväl den kulturella och vetenskapliga produktionen som rättsväsendet och det politiska livet.
Om televisionen är ett rasande angrepp på den utveckling som hotar alla medier. Kommersialiseringen av TV-mediet har brett ut sig till journalistiken i allmänhet. Televisionen har blivit en global handelsvara och sätter normerna för övriga medier. Det som alltmer styr journalistiken är den kommersiella logiken, jakten på läsare eller tittarsiffror (i sin tur relaterad till jakten på annonsörer). Pierre Bourdieu menar att televisionen av i dag håller på att bli ett verkligt hot mot såväl den kulturella och vetenskapliga produktionen som rättsväsendet och det politiska livet.
Utgiven: 1998
ISBN: 9789171393661
Förlag: Brutus Östlings bokf Symposion
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 128 st
Om televisionen är ett rasande angrepp på den utveckling som hotar alla medier. Kommersialiseringen av TV-mediet har brett ut sig till journalistiken i allmänhet. Televisionen har blivit en global handelsvara och sätter normerna för övriga medier. Det som alltmer styr journalistiken är den kommersiella logiken, jakten på läsare eller tittarsiffror (i sin tur relaterad till jakten på annonsörer). Pierre Bourdieu menar att televisionen av i dag håller på att bli ett verkligt hot mot såväl den kulturella och vetenskapliga produktionen som rättsväsendet och det politiska livet.
Om televisionen är ett rasande angrepp på den utveckling som hotar alla medier. Kommersialiseringen av TV-mediet har brett ut sig till journalistiken i allmänhet. Televisionen har blivit en global handelsvara och sätter normerna för övriga medier. Det som alltmer styr journalistiken är den kommersiella logiken, jakten på läsare eller tittarsiffror (i sin tur relaterad till jakten på annonsörer). Pierre Bourdieu menar att televisionen av i dag håller på att bli ett verkligt hot mot såväl den kulturella och vetenskapliga produktionen som rättsväsendet och det politiska livet.
Begagnad bok
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar