Samspel - teori och praktik; Britt-Inger Olsson, Kurt Olsson; 2008
2 säljare

Samspel - teori och praktik Upplaga 1

av Britt-Inger Olsson, Kurt Olsson
En grundförutsättning för många yrken är att ha en god kompetens vad gäller att kunna möte, kommunicera och samspela med andra. Samspel – teori och praktik presenterar kortfattat och enkelt olika samspelsteorier utifrån aktuell forskning.

Läs mer
Boken är tänkt att fungera som ett hjälpmedel för läsaren att kunna utveckla sin förmåga att möta andra på ett positivt sätt. Avsikten är att läsaren ska få stöd för sin personliga utveckling genom att texten ger hjälp till självreflektion och inre dialog.
Bokens tankar och teorier om samspel presenteras utifrån tre olika perspektiv; emotionellt perspektiv, meningsskapande perspektiv och reglerande perspektiv.
Dessa har sitt ursprung i ett program som kallas för vägledande samspel – ICDP (Internationell Child Development Programme). Programmet har utarbetats av professor Karsten Hundeide och professor Henning Rye, vid Oslo Universitet. De perspektiv som behandlas i boken benämns enligt detta program för emotionell dialog, meningsskapande dialog och reglerande dialog.
Några av de teorier som texten behandlar är John Bowlbys teori, Daniel Sterns utvecklingsteori, affektteori, Vygotskijs teori och kognitiv teori.
Teorierna knyts samman med den praktiska verksamheten genom konkreta fallbeskrivningar. Dessa följs upp med uppgifter för att inspirera till eftertanke och reflektion.
Samspel – teori och praktik lämpar sig utmärkt som komplement till kursboken Utveckling, livsvillkor och socialisation men fungerar även för yrkesverksamma som vill utveckla sin förmåga att kunna möta människor.

Om författarna
Britt-Inger Olsson är specialpedagog och gymnasielärare i psykologi och barn- och fritidskunskap samt utbildningskonsult inom specialpedagogik. Kurt Olsson är gymnasielärare i filosofi, religion och svenska.
En grundförutsättning för många yrken är att ha en god kompetens vad gäller att kunna möte, kommunicera och samspela med andra. Samspel – teori och praktik presenterar kortfattat och enkelt olika samspelsteorier utifrån aktuell forskning.

Läs mer
Boken är tänkt att fungera som ett hjälpmedel för läsaren att kunna utveckla sin förmåga att möta andra på ett positivt sätt. Avsikten är att läsaren ska få stöd för sin personliga utveckling genom att texten ger hjälp till självreflektion och inre dialog.
Bokens tankar och teorier om samspel presenteras utifrån tre olika perspektiv; emotionellt perspektiv, meningsskapande perspektiv och reglerande perspektiv.
Dessa har sitt ursprung i ett program som kallas för vägledande samspel – ICDP (Internationell Child Development Programme). Programmet har utarbetats av professor Karsten Hundeide och professor Henning Rye, vid Oslo Universitet. De perspektiv som behandlas i boken benämns enligt detta program för emotionell dialog, meningsskapande dialog och reglerande dialog.
Några av de teorier som texten behandlar är John Bowlbys teori, Daniel Sterns utvecklingsteori, affektteori, Vygotskijs teori och kognitiv teori.
Teorierna knyts samman med den praktiska verksamheten genom konkreta fallbeskrivningar. Dessa följs upp med uppgifter för att inspirera till eftertanke och reflektion.
Samspel – teori och praktik lämpar sig utmärkt som komplement till kursboken Utveckling, livsvillkor och socialisation men fungerar även för yrkesverksamma som vill utveckla sin förmåga att kunna möta människor.

Om författarna
Britt-Inger Olsson är specialpedagog och gymnasielärare i psykologi och barn- och fritidskunskap samt utbildningskonsult inom specialpedagogik. Kurt Olsson är gymnasielärare i filosofi, religion och svenska.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789147092598
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 64 st
En grundförutsättning för många yrken är att ha en god kompetens vad gäller att kunna möte, kommunicera och samspela med andra. Samspel – teori och praktik presenterar kortfattat och enkelt olika samspelsteorier utifrån aktuell forskning.

Läs mer
Boken är tänkt att fungera som ett hjälpmedel för läsaren att kunna utveckla sin förmåga att möta andra på ett positivt sätt. Avsikten är att läsaren ska få stöd för sin personliga utveckling genom att texten ger hjälp till självreflektion och inre dialog.
Bokens tankar och teorier om samspel presenteras utifrån tre olika perspektiv; emotionellt perspektiv, meningsskapande perspektiv och reglerande perspektiv.
Dessa har sitt ursprung i ett program som kallas för vägledande samspel – ICDP (Internationell Child Development Programme). Programmet har utarbetats av professor Karsten Hundeide och professor Henning Rye, vid Oslo Universitet. De perspektiv som behandlas i boken benämns enligt detta program för emotionell dialog, meningsskapande dialog och reglerande dialog.
Några av de teorier som texten behandlar är John Bowlbys teori, Daniel Sterns utvecklingsteori, affektteori, Vygotskijs teori och kognitiv teori.
Teorierna knyts samman med den praktiska verksamheten genom konkreta fallbeskrivningar. Dessa följs upp med uppgifter för att inspirera till eftertanke och reflektion.
Samspel – teori och praktik lämpar sig utmärkt som komplement till kursboken Utveckling, livsvillkor och socialisation men fungerar även för yrkesverksamma som vill utveckla sin förmåga att kunna möta människor.

Om författarna
Britt-Inger Olsson är specialpedagog och gymnasielärare i psykologi och barn- och fritidskunskap samt utbildningskonsult inom specialpedagogik. Kurt Olsson är gymnasielärare i filosofi, religion och svenska.
En grundförutsättning för många yrken är att ha en god kompetens vad gäller att kunna möte, kommunicera och samspela med andra. Samspel – teori och praktik presenterar kortfattat och enkelt olika samspelsteorier utifrån aktuell forskning.

Läs mer
Boken är tänkt att fungera som ett hjälpmedel för läsaren att kunna utveckla sin förmåga att möta andra på ett positivt sätt. Avsikten är att läsaren ska få stöd för sin personliga utveckling genom att texten ger hjälp till självreflektion och inre dialog.
Bokens tankar och teorier om samspel presenteras utifrån tre olika perspektiv; emotionellt perspektiv, meningsskapande perspektiv och reglerande perspektiv.
Dessa har sitt ursprung i ett program som kallas för vägledande samspel – ICDP (Internationell Child Development Programme). Programmet har utarbetats av professor Karsten Hundeide och professor Henning Rye, vid Oslo Universitet. De perspektiv som behandlas i boken benämns enligt detta program för emotionell dialog, meningsskapande dialog och reglerande dialog.
Några av de teorier som texten behandlar är John Bowlbys teori, Daniel Sterns utvecklingsteori, affektteori, Vygotskijs teori och kognitiv teori.
Teorierna knyts samman med den praktiska verksamheten genom konkreta fallbeskrivningar. Dessa följs upp med uppgifter för att inspirera till eftertanke och reflektion.
Samspel – teori och praktik lämpar sig utmärkt som komplement till kursboken Utveckling, livsvillkor och socialisation men fungerar även för yrkesverksamma som vill utveckla sin förmåga att kunna möta människor.

Om författarna
Britt-Inger Olsson är specialpedagog och gymnasielärare i psykologi och barn- och fritidskunskap samt utbildningskonsult inom specialpedagogik. Kurt Olsson är gymnasielärare i filosofi, religion och svenska.
Begagnad bok
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar