Samverkan - välfärdsstatens nya arbetsform; Berth Danermark, Christian Kullberg; 1999
5+ säljare

Samverkan - välfärdsstatens nya arbetsform Upplaga 1

av Berth Danermark, Christian Kullberg
Inom allt fler av välfärdsstatens kärnområden har samverkan blivit en nödvändighet för att myndigheter ska kunna fullgöra sina åtaganden gentemot allmänheten. Samverkan ställer nya krav på planering och ledning av verksamheterna – något som de inblandade aktörerna inte alltid är rustade för. Skillnader beträffande regelverk, kunskaps- och förklaringsmodeller samt organisationsprinciper leder ofta till problem i hanteringen av enskilda projekt. I denna bok beskrivs hur tre av välfärdens centrala aktörer, socialtjänsten, hälso- och sjukvården samt försäkringskassan har identifierat samverkansproblemen och hur de har lärt sig hantera och undanröja de problem som uppkommer i samverkanssituationen.

Boken vänder sig till utbildningar inom samhälls- och beteendevetenskap samt verksamma personer inom socialtjänst, vård och skola.
Inom allt fler av välfärdsstatens kärnområden har samverkan blivit en nödvändighet för att myndigheter ska kunna fullgöra sina åtaganden gentemot allmänheten. Samverkan ställer nya krav på planering och ledning av verksamheterna – något som de inblandade aktörerna inte alltid är rustade för. Skillnader beträffande regelverk, kunskaps- och förklaringsmodeller samt organisationsprinciper leder ofta till problem i hanteringen av enskilda projekt. I denna bok beskrivs hur tre av välfärdens centrala aktörer, socialtjänsten, hälso- och sjukvården samt försäkringskassan har identifierat samverkansproblemen och hur de har lärt sig hantera och undanröja de problem som uppkommer i samverkanssituationen.

Boken vänder sig till utbildningar inom samhälls- och beteendevetenskap samt verksamma personer inom socialtjänst, vård och skola.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1999
ISBN: 9789144011998
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 184 st
Inom allt fler av välfärdsstatens kärnområden har samverkan blivit en nödvändighet för att myndigheter ska kunna fullgöra sina åtaganden gentemot allmänheten. Samverkan ställer nya krav på planering och ledning av verksamheterna – något som de inblandade aktörerna inte alltid är rustade för. Skillnader beträffande regelverk, kunskaps- och förklaringsmodeller samt organisationsprinciper leder ofta till problem i hanteringen av enskilda projekt. I denna bok beskrivs hur tre av välfärdens centrala aktörer, socialtjänsten, hälso- och sjukvården samt försäkringskassan har identifierat samverkansproblemen och hur de har lärt sig hantera och undanröja de problem som uppkommer i samverkanssituationen.

Boken vänder sig till utbildningar inom samhälls- och beteendevetenskap samt verksamma personer inom socialtjänst, vård och skola.
Inom allt fler av välfärdsstatens kärnområden har samverkan blivit en nödvändighet för att myndigheter ska kunna fullgöra sina åtaganden gentemot allmänheten. Samverkan ställer nya krav på planering och ledning av verksamheterna – något som de inblandade aktörerna inte alltid är rustade för. Skillnader beträffande regelverk, kunskaps- och förklaringsmodeller samt organisationsprinciper leder ofta till problem i hanteringen av enskilda projekt. I denna bok beskrivs hur tre av välfärdens centrala aktörer, socialtjänsten, hälso- och sjukvården samt försäkringskassan har identifierat samverkansproblemen och hur de har lärt sig hantera och undanröja de problem som uppkommer i samverkanssituationen.

Boken vänder sig till utbildningar inom samhälls- och beteendevetenskap samt verksamma personer inom socialtjänst, vård och skola.
Begagnad bok
279 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
279 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar