Skolan i ett utvecklingsperspektiv; Gunnar Berg; 1983

Skolan i ett utvecklingsperspektiv Upplaga 1

av Gunnar Berg
Detta är den andra av två böcker som behandlar skolan som en institution och organisation i ett utvecklingsperspektiv.

Med utgångsperspektiv från de tankegångar som presenteras i Berg-Wallin: Skolan i ett organisationsperspektiv utvecklar författarna i denna bok en förändringsmidell - den s k UO-modellen (Utveckling av skolan som Organisation). Nyckelord i UO-modellen är gränser och kunskaper. En nödvändig förutsättning för att skolan ska kunna utvecklas i enlighet med efterkrigstidens reformbeslut ar att de människor som medverkar i denna process har gedigna kunskaper om bl a de faktorer som sätter gränser för verksamheten i skolan.
Detta är den andra av två böcker som behandlar skolan som en institution och organisation i ett utvecklingsperspektiv.

Med utgångsperspektiv från de tankegångar som presenteras i Berg-Wallin: Skolan i ett organisationsperspektiv utvecklar författarna i denna bok en förändringsmidell - den s k UO-modellen (Utveckling av skolan som Organisation). Nyckelord i UO-modellen är gränser och kunskaper. En nödvändig förutsättning för att skolan ska kunna utvecklas i enlighet med efterkrigstidens reformbeslut ar att de människor som medverkar i denna process har gedigna kunskaper om bl a de faktorer som sätter gränser för verksamheten i skolan.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1983
ISBN: 9789144210919
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 99 st
Detta är den andra av två böcker som behandlar skolan som en institution och organisation i ett utvecklingsperspektiv.

Med utgångsperspektiv från de tankegångar som presenteras i Berg-Wallin: Skolan i ett organisationsperspektiv utvecklar författarna i denna bok en förändringsmidell - den s k UO-modellen (Utveckling av skolan som Organisation). Nyckelord i UO-modellen är gränser och kunskaper. En nödvändig förutsättning för att skolan ska kunna utvecklas i enlighet med efterkrigstidens reformbeslut ar att de människor som medverkar i denna process har gedigna kunskaper om bl a de faktorer som sätter gränser för verksamheten i skolan.
Detta är den andra av två böcker som behandlar skolan som en institution och organisation i ett utvecklingsperspektiv.

Med utgångsperspektiv från de tankegångar som presenteras i Berg-Wallin: Skolan i ett organisationsperspektiv utvecklar författarna i denna bok en förändringsmidell - den s k UO-modellen (Utveckling av skolan som Organisation). Nyckelord i UO-modellen är gränser och kunskaper. En nödvändig förutsättning för att skolan ska kunna utvecklas i enlighet med efterkrigstidens reformbeslut ar att de människor som medverkar i denna process har gedigna kunskaper om bl a de faktorer som sätter gränser för verksamheten i skolan.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)