Slutet på banan : kulturmöten i bilarnas århundrade; Gösta Arvastson; 2004
endast ny

Slutet på banan : kulturmöten i bilarnas århundrade

av Gösta Arvastson
I den etnologiska studien Slutet på bananvisar Gösta Arvastson hur bilen, sen den rullade in i det moderna samhället, har varit en symbol för drömmar om frihet och broar mellan folken. Att arbeta på bilfabrik var länge ett högstatusyrke i den bemärkelse att man bidrog till något viktigt för samhället. Baserat på sina fältarbeten vid Ford, VW-Skoda och Volvo visar han hur denna status kom att sjunka i takt med att skillnaden mellan marknadsföringens lansering av drömmar och arbetets realiteter förstärktes.
I den etnologiska studien Slutet på bananvisar Gösta Arvastson hur bilen, sen den rullade in i det moderna samhället, har varit en symbol för drömmar om frihet och broar mellan folken. Att arbeta på bilfabrik var länge ett högstatusyrke i den bemärkelse att man bidrog till något viktigt för samhället. Baserat på sina fältarbeten vid Ford, VW-Skoda och Volvo visar han hur denna status kom att sjunka i takt med att skillnaden mellan marknadsföringens lansering av drömmar och arbetets realiteter förstärktes.
Utgiven: 2004
ISBN: 9789171396631
Förlag: Brutus Östlings bokf Symposion
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 287 st
I den etnologiska studien Slutet på bananvisar Gösta Arvastson hur bilen, sen den rullade in i det moderna samhället, har varit en symbol för drömmar om frihet och broar mellan folken. Att arbeta på bilfabrik var länge ett högstatusyrke i den bemärkelse att man bidrog till något viktigt för samhället. Baserat på sina fältarbeten vid Ford, VW-Skoda och Volvo visar han hur denna status kom att sjunka i takt med att skillnaden mellan marknadsföringens lansering av drömmar och arbetets realiteter förstärktes.
I den etnologiska studien Slutet på bananvisar Gösta Arvastson hur bilen, sen den rullade in i det moderna samhället, har varit en symbol för drömmar om frihet och broar mellan folken. Att arbeta på bilfabrik var länge ett högstatusyrke i den bemärkelse att man bidrog till något viktigt för samhället. Baserat på sina fältarbeten vid Ford, VW-Skoda och Volvo visar han hur denna status kom att sjunka i takt med att skillnaden mellan marknadsföringens lansering av drömmar och arbetets realiteter förstärktes.
Ny bok
220 kr231 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
220 kr231 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)