Social kompetens och problembeteende i skolan - kompetensutvecklande och problemlösande arbete; Terje Ogden; 2003
5+ säljare

Social kompetens och problembeteende i skolan - kompetensutvecklande och problemlösande arbete Upplaga 1

av Terje Ogden
Denna lösningsorienterade bok om problembeteende i skolan ger läsaren en översikt över de mest betydande teorierna inom området och en grundlig genomgång av nyare forskning och erfarenheter.

Läs mer
Centralt i boken är begreppet ”klassledning” som beskriver hur lärarna, genom att stärka sin yrkeskompetens, kan bidra till att skapa en god miljö för lärande. I boken betonas även den centrala ställning som social kompetens har i skolans förebyggande arbete. Terje Ogden preciserar begreppets innehåll och beskriver hur skolan kan stimulera social inlärning, till nytta för både den enskilde eleven och hela klassen.

Om författarna
Terje Ogden är pedagog och forskare vid Universitetet i Oslo, samt professor i pedagogisk psykologi vid Senter for Atferdsforskning vid högskolan i Stavanger.
Denna lösningsorienterade bok om problembeteende i skolan ger läsaren en översikt över de mest betydande teorierna inom området och en grundlig genomgång av nyare forskning och erfarenheter.

Läs mer
Centralt i boken är begreppet ”klassledning” som beskriver hur lärarna, genom att stärka sin yrkeskompetens, kan bidra till att skapa en god miljö för lärande. I boken betonas även den centrala ställning som social kompetens har i skolans förebyggande arbete. Terje Ogden preciserar begreppets innehåll och beskriver hur skolan kan stimulera social inlärning, till nytta för både den enskilde eleven och hela klassen.

Om författarna
Terje Ogden är pedagog och forskare vid Universitetet i Oslo, samt professor i pedagogisk psykologi vid Senter for Atferdsforskning vid högskolan i Stavanger.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789147051366
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 304 st
Denna lösningsorienterade bok om problembeteende i skolan ger läsaren en översikt över de mest betydande teorierna inom området och en grundlig genomgång av nyare forskning och erfarenheter.

Läs mer
Centralt i boken är begreppet ”klassledning” som beskriver hur lärarna, genom att stärka sin yrkeskompetens, kan bidra till att skapa en god miljö för lärande. I boken betonas även den centrala ställning som social kompetens har i skolans förebyggande arbete. Terje Ogden preciserar begreppets innehåll och beskriver hur skolan kan stimulera social inlärning, till nytta för både den enskilde eleven och hela klassen.

Om författarna
Terje Ogden är pedagog och forskare vid Universitetet i Oslo, samt professor i pedagogisk psykologi vid Senter for Atferdsforskning vid högskolan i Stavanger.
Denna lösningsorienterade bok om problembeteende i skolan ger läsaren en översikt över de mest betydande teorierna inom området och en grundlig genomgång av nyare forskning och erfarenheter.

Läs mer
Centralt i boken är begreppet ”klassledning” som beskriver hur lärarna, genom att stärka sin yrkeskompetens, kan bidra till att skapa en god miljö för lärande. I boken betonas även den centrala ställning som social kompetens har i skolans förebyggande arbete. Terje Ogden preciserar begreppets innehåll och beskriver hur skolan kan stimulera social inlärning, till nytta för både den enskilde eleven och hela klassen.

Om författarna
Terje Ogden är pedagog och forskare vid Universitetet i Oslo, samt professor i pedagogisk psykologi vid Senter for Atferdsforskning vid högskolan i Stavanger.
Begagnad bok
105 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
105 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar