Strategic Communication; Jesper Falkheimer, Mats Heide; 2022
endast ny

Strategic Communication Upplaga 2

av Jesper Falkheimer, Mats Heide

Denna lärobok ger en översikt över de viktigaste begreppen, teorierna och metoderna inom strategisk kommunikation, med hjälp av exempel från forskning och erfarenheter från praktiken.

Strategic Communication börjar med att förklara de grundläggande begreppen som rör kommunikation, organisationer och strategi, och utforskar sedan kommunikationsprocesserna inom ledarskap, rykte, kris och förändring. Författarna presenterar ett ramverk för framtiden, underbyggt av konceptet kommunikativa organisationer. Innehållet i denna andra upplaga har uppdaterats helt för att införliva den senaste forskningen och praktiska exempel, inklusive ett nytt kapitel om "The Future of Strategic Communication". Den nya upplagan innehåller också förbättrade pedagogiska funktioner för att underlätta inlärningen, såsom viktiga takeaways och nya internationella fallstudier och exempel.

Efter att ha läst boken kommer studenten eller läsaren att kunna definiera och reflektera över strategisk kommunikation som ett akademiskt område och yrkespraxis, beskriva relevanta teorier och tillämpa dessa på kommunikationsproblem. Boken riktar sig främst till studenter som studerar strategisk kommunikation, företagskommunikation, PR och marknadsföring, samt till reflekterande praktiker som vill få en mer grundlig och tillämpad introduktion till området.

Denna lärobok ger en översikt över de viktigaste begreppen, teorierna och metoderna inom strategisk kommunikation, med hjälp av exempel från forskning och erfarenheter från praktiken.

Strategic Communication börjar med att förklara de grundläggande begreppen som rör kommunikation, organisationer och strategi, och utforskar sedan kommunikationsprocesserna inom ledarskap, rykte, kris och förändring. Författarna presenterar ett ramverk för framtiden, underbyggt av konceptet kommunikativa organisationer. Innehållet i denna andra upplaga har uppdaterats helt för att införliva den senaste forskningen och praktiska exempel, inklusive ett nytt kapitel om "The Future of Strategic Communication". Den nya upplagan innehåller också förbättrade pedagogiska funktioner för att underlätta inlärningen, såsom viktiga takeaways och nya internationella fallstudier och exempel.

Efter att ha läst boken kommer studenten eller läsaren att kunna definiera och reflektera över strategisk kommunikation som ett akademiskt område och yrkespraxis, beskriva relevanta teorier och tillämpa dessa på kommunikationsproblem. Boken riktar sig främst till studenter som studerar strategisk kommunikation, företagskommunikation, PR och marknadsföring, samt till reflekterande praktiker som vill få en mer grundlig och tillämpad introduktion till området.

Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9780367769291
Förlag: Routledge
Format: Häftad
Språk: Engelska
Sidor: 254 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2018)
från 269 kr
Upplaga 2 (2022)
536 kr (endast ny)

Denna lärobok ger en översikt över de viktigaste begreppen, teorierna och metoderna inom strategisk kommunikation, med hjälp av exempel från forskning och erfarenheter från praktiken.

Strategic Communication börjar med att förklara de grundläggande begreppen som rör kommunikation, organisationer och strategi, och utforskar sedan kommunikationsprocesserna inom ledarskap, rykte, kris och förändring. Författarna presenterar ett ramverk för framtiden, underbyggt av konceptet kommunikativa organisationer. Innehållet i denna andra upplaga har uppdaterats helt för att införliva den senaste forskningen och praktiska exempel, inklusive ett nytt kapitel om "The Future of Strategic Communication". Den nya upplagan innehåller också förbättrade pedagogiska funktioner för att underlätta inlärningen, såsom viktiga takeaways och nya internationella fallstudier och exempel.

Efter att ha läst boken kommer studenten eller läsaren att kunna definiera och reflektera över strategisk kommunikation som ett akademiskt område och yrkespraxis, beskriva relevanta teorier och tillämpa dessa på kommunikationsproblem. Boken riktar sig främst till studenter som studerar strategisk kommunikation, företagskommunikation, PR och marknadsföring, samt till reflekterande praktiker som vill få en mer grundlig och tillämpad introduktion till området.

Denna lärobok ger en översikt över de viktigaste begreppen, teorierna och metoderna inom strategisk kommunikation, med hjälp av exempel från forskning och erfarenheter från praktiken.

Strategic Communication börjar med att förklara de grundläggande begreppen som rör kommunikation, organisationer och strategi, och utforskar sedan kommunikationsprocesserna inom ledarskap, rykte, kris och förändring. Författarna presenterar ett ramverk för framtiden, underbyggt av konceptet kommunikativa organisationer. Innehållet i denna andra upplaga har uppdaterats helt för att införliva den senaste forskningen och praktiska exempel, inklusive ett nytt kapitel om "The Future of Strategic Communication". Den nya upplagan innehåller också förbättrade pedagogiska funktioner för att underlätta inlärningen, såsom viktiga takeaways och nya internationella fallstudier och exempel.

Efter att ha läst boken kommer studenten eller läsaren att kunna definiera och reflektera över strategisk kommunikation som ett akademiskt område och yrkespraxis, beskriva relevanta teorier och tillämpa dessa på kommunikationsproblem. Boken riktar sig främst till studenter som studerar strategisk kommunikation, företagskommunikation, PR och marknadsföring, samt till reflekterande praktiker som vill få en mer grundlig och tillämpad introduktion till området.

Ny bok
560 kr589 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
560 kr589 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)