Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin; Jenny Lantz; 2013
endast ny

Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin

av Jenny Lantz
Under 2000-talet har trendbyråbranschen formligen exploderat: en bransch vars uppgift är att producera trender – i allt snabbare takt. Jakten på det nya intensifieras ständigt. Samtidigt hävdar andra att trenderna är döda. Allt är tillåtet. Jenny Lantz undersöker betydelsen av trender i den globala modeindustrin. Hon har träffat trendanalytiker, designer, journalister, stylister och inköpare, besökt London, New York, Hongkong och BRIC-länderna. Trendmakarna visar hur mode och kapitalism, kultur och ekonomi, samverkar. Trender får modevärldens hjul att rulla, men de skänker också legitimitet åt en industri med växtvärk i ett estetiserat konsumtionssamhälle.
Under 2000-talet har trendbyråbranschen formligen exploderat: en bransch vars uppgift är att producera trender – i allt snabbare takt. Jakten på det nya intensifieras ständigt. Samtidigt hävdar andra att trenderna är döda. Allt är tillåtet. Jenny Lantz undersöker betydelsen av trender i den globala modeindustrin. Hon har träffat trendanalytiker, designer, journalister, stylister och inköpare, besökt London, New York, Hongkong och BRIC-länderna. Trendmakarna visar hur mode och kapitalism, kultur och ekonomi, samverkar. Trender får modevärldens hjul att rulla, men de skänker också legitimitet åt en industri med växtvärk i ett estetiserat konsumtionssamhälle.
Utgiven: 2013
ISBN: 9789173898157
Förlag: Atlas
Format: E-bok
Språk: Svenska
Under 2000-talet har trendbyråbranschen formligen exploderat: en bransch vars uppgift är att producera trender – i allt snabbare takt. Jakten på det nya intensifieras ständigt. Samtidigt hävdar andra att trenderna är döda. Allt är tillåtet. Jenny Lantz undersöker betydelsen av trender i den globala modeindustrin. Hon har träffat trendanalytiker, designer, journalister, stylister och inköpare, besökt London, New York, Hongkong och BRIC-länderna. Trendmakarna visar hur mode och kapitalism, kultur och ekonomi, samverkar. Trender får modevärldens hjul att rulla, men de skänker också legitimitet åt en industri med växtvärk i ett estetiserat konsumtionssamhälle.
Under 2000-talet har trendbyråbranschen formligen exploderat: en bransch vars uppgift är att producera trender – i allt snabbare takt. Jakten på det nya intensifieras ständigt. Samtidigt hävdar andra att trenderna är döda. Allt är tillåtet. Jenny Lantz undersöker betydelsen av trender i den globala modeindustrin. Hon har träffat trendanalytiker, designer, journalister, stylister och inköpare, besökt London, New York, Hongkong och BRIC-länderna. Trendmakarna visar hur mode och kapitalism, kultur och ekonomi, samverkar. Trender får modevärldens hjul att rulla, men de skänker också legitimitet åt en industri med växtvärk i ett estetiserat konsumtionssamhälle.
Ny bok
104 kr109 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
104 kr109 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)