Visual Communication Design; Meredith Davis, Jamer Hunt; 2017
endast ny

Visual Communication Design

av Meredith Davis, Jamer Hunt

Var kommer designprinciperna ifrån? Är de abstrakta "regler" som fastställts av proffs eller har de sina rötter i mänsklig erfarenhet? Och om vi möter dessa visuella fenomen i vår vardag, hur använder formgivare dem för att fånga vår uppmärksamhet, styra vårt beteende och skapa övertygande och minnesvärd kommunikation som sticker ut bland de tusentals budskap som vi möter varje dag? Dagens arbete inom visuell kommunikationsdesign skiftar fokus från att bara designa objekt till att designa upplevelser; till att skapa form som erkänner kognitiva och kulturella influenser på tolkningen. Meredith Davis och Jamer Hunt ger en ny syn på grundläggande design utifrån publikens och användarnas perspektiv. Kapitlen delar upp vår interaktion med kommunikation som en sekvens av meningsfulla episoder, var och en med relaterade visuella koncept som formar den tolkande upplevelsen. Förklarande illustrationer och professionella designexempel stöder definitioner av visuella begrepp och diskussioner om sammanhang. Arbetena spänner över tryck, skärm och miljöapplikationer från hela världen. Denna introduktion till visuell kommunikationsdesign avmystifierar de grundläggande begrepp som ligger till grund för professionella designbeslut och formar våra upplevelser i en komplex visuell värld.

Var kommer designprinciperna ifrån? Är de abstrakta "regler" som fastställts av proffs eller har de sina rötter i mänsklig erfarenhet? Och om vi möter dessa visuella fenomen i vår vardag, hur använder formgivare dem för att fånga vår uppmärksamhet, styra vårt beteende och skapa övertygande och minnesvärd kommunikation som sticker ut bland de tusentals budskap som vi möter varje dag? Dagens arbete inom visuell kommunikationsdesign skiftar fokus från att bara designa objekt till att designa upplevelser; till att skapa form som erkänner kognitiva och kulturella influenser på tolkningen. Meredith Davis och Jamer Hunt ger en ny syn på grundläggande design utifrån publikens och användarnas perspektiv. Kapitlen delar upp vår interaktion med kommunikation som en sekvens av meningsfulla episoder, var och en med relaterade visuella koncept som formar den tolkande upplevelsen. Förklarande illustrationer och professionella designexempel stöder definitioner av visuella begrepp och diskussioner om sammanhang. Arbetena spänner över tryck, skärm och miljöapplikationer från hela världen. Denna introduktion till visuell kommunikationsdesign avmystifierar de grundläggande begrepp som ligger till grund för professionella designbeslut och formar våra upplevelser i en komplex visuell värld.

Utgiven: 2017
ISBN: 9781474221573
Förlag: Bloomsbury Visual Arts
Format: Häftad
Språk: Engelska
Sidor: 208 st

Var kommer designprinciperna ifrån? Är de abstrakta "regler" som fastställts av proffs eller har de sina rötter i mänsklig erfarenhet? Och om vi möter dessa visuella fenomen i vår vardag, hur använder formgivare dem för att fånga vår uppmärksamhet, styra vårt beteende och skapa övertygande och minnesvärd kommunikation som sticker ut bland de tusentals budskap som vi möter varje dag? Dagens arbete inom visuell kommunikationsdesign skiftar fokus från att bara designa objekt till att designa upplevelser; till att skapa form som erkänner kognitiva och kulturella influenser på tolkningen. Meredith Davis och Jamer Hunt ger en ny syn på grundläggande design utifrån publikens och användarnas perspektiv. Kapitlen delar upp vår interaktion med kommunikation som en sekvens av meningsfulla episoder, var och en med relaterade visuella koncept som formar den tolkande upplevelsen. Förklarande illustrationer och professionella designexempel stöder definitioner av visuella begrepp och diskussioner om sammanhang. Arbetena spänner över tryck, skärm och miljöapplikationer från hela världen. Denna introduktion till visuell kommunikationsdesign avmystifierar de grundläggande begrepp som ligger till grund för professionella designbeslut och formar våra upplevelser i en komplex visuell värld.

Var kommer designprinciperna ifrån? Är de abstrakta "regler" som fastställts av proffs eller har de sina rötter i mänsklig erfarenhet? Och om vi möter dessa visuella fenomen i vår vardag, hur använder formgivare dem för att fånga vår uppmärksamhet, styra vårt beteende och skapa övertygande och minnesvärd kommunikation som sticker ut bland de tusentals budskap som vi möter varje dag? Dagens arbete inom visuell kommunikationsdesign skiftar fokus från att bara designa objekt till att designa upplevelser; till att skapa form som erkänner kognitiva och kulturella influenser på tolkningen. Meredith Davis och Jamer Hunt ger en ny syn på grundläggande design utifrån publikens och användarnas perspektiv. Kapitlen delar upp vår interaktion med kommunikation som en sekvens av meningsfulla episoder, var och en med relaterade visuella koncept som formar den tolkande upplevelsen. Förklarande illustrationer och professionella designexempel stöder definitioner av visuella begrepp och diskussioner om sammanhang. Arbetena spänner över tryck, skärm och miljöapplikationer från hela världen. Denna introduktion till visuell kommunikationsdesign avmystifierar de grundläggande begrepp som ligger till grund för professionella designbeslut och formar våra upplevelser i en komplex visuell värld.

Ny bok
424 kr446 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
424 kr446 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)