Arbete och lärande – förutsättningar och hinder för lärande i dagligt arbete; Per-Erik Ellström; 1996
2 säljare

Arbete och lärande – förutsättningar och hinder för lärande i dagligt arbete Upplaga 1

av Per-Erik Ellström
Det finns en utbredd enighet om betydelse av förbättrade möjligheter till informellt lärande i arbetslivet inom såväl forskning som utbildnings-debatt. Samtidigt kan man konstatera en brist på forskning kring grundläggande frågor om lärandets förutsättningar, processer och resultat.

Författaren vill med denna skrift belysa frågor kring lärandets innehåll, lärandeprocessen och faktorer som kan underlätta eller försvåra lärande på individ- eller organisationsnivå. Syftet är också att ge underlag för fortsatt forskningsarbete och fortsatta diskussioner om inriktningen på ett kompetenshäjande lärande på bred front i arbets-livet.
Det finns en utbredd enighet om betydelse av förbättrade möjligheter till informellt lärande i arbetslivet inom såväl forskning som utbildnings-debatt. Samtidigt kan man konstatera en brist på forskning kring grundläggande frågor om lärandets förutsättningar, processer och resultat.

Författaren vill med denna skrift belysa frågor kring lärandets innehåll, lärandeprocessen och faktorer som kan underlätta eller försvåra lärande på individ- eller organisationsnivå. Syftet är också att ge underlag för fortsatt forskningsarbete och fortsatta diskussioner om inriktningen på ett kompetenshäjande lärande på bred front i arbets-livet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1996
ISBN: 9789170453274
Förlag: FAS
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 87 st
Det finns en utbredd enighet om betydelse av förbättrade möjligheter till informellt lärande i arbetslivet inom såväl forskning som utbildnings-debatt. Samtidigt kan man konstatera en brist på forskning kring grundläggande frågor om lärandets förutsättningar, processer och resultat.

Författaren vill med denna skrift belysa frågor kring lärandets innehåll, lärandeprocessen och faktorer som kan underlätta eller försvåra lärande på individ- eller organisationsnivå. Syftet är också att ge underlag för fortsatt forskningsarbete och fortsatta diskussioner om inriktningen på ett kompetenshäjande lärande på bred front i arbets-livet.
Det finns en utbredd enighet om betydelse av förbättrade möjligheter till informellt lärande i arbetslivet inom såväl forskning som utbildnings-debatt. Samtidigt kan man konstatera en brist på forskning kring grundläggande frågor om lärandets förutsättningar, processer och resultat.

Författaren vill med denna skrift belysa frågor kring lärandets innehåll, lärandeprocessen och faktorer som kan underlätta eller försvåra lärande på individ- eller organisationsnivå. Syftet är också att ge underlag för fortsatt forskningsarbete och fortsatta diskussioner om inriktningen på ett kompetenshäjande lärande på bred front i arbets-livet.
Begagnad bok
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar