Att "bygga" begrepp : konkret och kreativ naturvetenskap; Hans Persson; 2013
2 säljare

Att "bygga" begrepp : konkret och kreativ naturvetenskap Upplaga 1

av Hans Persson
Att "bygga" begrepp är skriven ur ett praktikerperspektiv. Den grundar sig på författarens och hans kollegors beprövade erfarenhet av att förändra skolans naturvetenskapsundervisning. Lärarnas egna idéer och entusiasm har styrt förändringsarbetet.

Läs mer
Eleverna har fått bygga modeller av olika naturvetenskapliga begrepp och processer. I uppgiften ingick att visualisera en god förklaring, att åstadkomma en modell som var ämnesmässigt korrekt, samtidigt som den måste vara begriplig och intressant för kamrater, föräldrar eller utställningsbesökare. I det avslutande kapitlet ger författaren exempel på samstämmighet mellan det egna utvecklingsarbetet och de diskussioner som förs i den ämnesdidaktiska litteraturen. Att "bygga" begrepp kan tjäna som inspiration och konkret hjälp för lärare som vill utveckla sin undervisning, både i naturvetenskapliga och andra ämnen.

Om författarna
Hans Persson är universitetslektor på Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot matematik och naturvetenskap vid Stockholms universitet.
Att "bygga" begrepp är skriven ur ett praktikerperspektiv. Den grundar sig på författarens och hans kollegors beprövade erfarenhet av att förändra skolans naturvetenskapsundervisning. Lärarnas egna idéer och entusiasm har styrt förändringsarbetet.

Läs mer
Eleverna har fått bygga modeller av olika naturvetenskapliga begrepp och processer. I uppgiften ingick att visualisera en god förklaring, att åstadkomma en modell som var ämnesmässigt korrekt, samtidigt som den måste vara begriplig och intressant för kamrater, föräldrar eller utställningsbesökare. I det avslutande kapitlet ger författaren exempel på samstämmighet mellan det egna utvecklingsarbetet och de diskussioner som förs i den ämnesdidaktiska litteraturen. Att "bygga" begrepp kan tjäna som inspiration och konkret hjälp för lärare som vill utveckla sin undervisning, både i naturvetenskapliga och andra ämnen.

Om författarna
Hans Persson är universitetslektor på Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot matematik och naturvetenskap vid Stockholms universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789176564738
Förlag: Stockholms Universitets förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 111 st
Att "bygga" begrepp är skriven ur ett praktikerperspektiv. Den grundar sig på författarens och hans kollegors beprövade erfarenhet av att förändra skolans naturvetenskapsundervisning. Lärarnas egna idéer och entusiasm har styrt förändringsarbetet.

Läs mer
Eleverna har fått bygga modeller av olika naturvetenskapliga begrepp och processer. I uppgiften ingick att visualisera en god förklaring, att åstadkomma en modell som var ämnesmässigt korrekt, samtidigt som den måste vara begriplig och intressant för kamrater, föräldrar eller utställningsbesökare. I det avslutande kapitlet ger författaren exempel på samstämmighet mellan det egna utvecklingsarbetet och de diskussioner som förs i den ämnesdidaktiska litteraturen. Att "bygga" begrepp kan tjäna som inspiration och konkret hjälp för lärare som vill utveckla sin undervisning, både i naturvetenskapliga och andra ämnen.

Om författarna
Hans Persson är universitetslektor på Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot matematik och naturvetenskap vid Stockholms universitet.
Att "bygga" begrepp är skriven ur ett praktikerperspektiv. Den grundar sig på författarens och hans kollegors beprövade erfarenhet av att förändra skolans naturvetenskapsundervisning. Lärarnas egna idéer och entusiasm har styrt förändringsarbetet.

Läs mer
Eleverna har fått bygga modeller av olika naturvetenskapliga begrepp och processer. I uppgiften ingick att visualisera en god förklaring, att åstadkomma en modell som var ämnesmässigt korrekt, samtidigt som den måste vara begriplig och intressant för kamrater, föräldrar eller utställningsbesökare. I det avslutande kapitlet ger författaren exempel på samstämmighet mellan det egna utvecklingsarbetet och de diskussioner som förs i den ämnesdidaktiska litteraturen. Att "bygga" begrepp kan tjäna som inspiration och konkret hjälp för lärare som vill utveckla sin undervisning, både i naturvetenskapliga och andra ämnen.

Om författarna
Hans Persson är universitetslektor på Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot matematik och naturvetenskap vid Stockholms universitet.
Begagnad bok
99 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
99 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar