Att fånga läsaren; Per Alm; 2008
Begagnad
Att fånga läsaren; Per Alm; 2008
Begagnad

Att fånga läsarenUpplaga 1

av Per Alm

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2008
  • ISBN: 9789140663696
  • Sidor: 160 st
  • Förlag: Gleerups Utbildning AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

En tidning är inte bara ord och bilder. Det handlar om sammansatt visuell kommunikation. Här får du lära dig att använda alla tillgängliga verktyg för att fånga läsaren. Nyheter och annat material ska förpackas aptitligt, överskådligt och säljande. Text och bild ska bearbetas, nyheter värderas och en tidning byggas. Ett arbete som kräver ett kunnande utöver det rent journalistiska. Punkter, rubriker, spalter, nedryckare, breddare och byline är några av begreppen som tas upp i denna praktiskt inriktade bok. Här blandas teori och tillämpning med verklighetsnära exempel.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Att fånga läsaren (2008)

I september 2008 släpptes boken Att fånga läsaren skriven av Per Alm. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 160 sidor. Förlaget bakom boken är Gleerups Utbildning AB som har sitt säte i Malmö.

Köp boken Att fånga läsaren på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Att fånga läsaren (Upplaga 1)

Harvard

Alm, P. (2008). Att fånga läsaren. 1:a uppl. Gleerups Utbildning AB.

Oxford

Alm, Per, Att fånga läsaren, 1 uppl. (Gleerups Utbildning AB, 2008).

APA

Alm, P. (2008). Att fånga läsaren (1:a uppl.). Gleerups Utbildning AB.

Vancouver

Alm P. Att fånga läsaren. 1:a uppl. Gleerups Utbildning AB; 2008.