Att sätta betyg : en berättelse från ett kollegierum; Helena Wallberg; 2017
5+ säljare

Att sätta betyg : en berättelse från ett kollegierum Upplaga 1

av Helena Wallberg
Hur kan man få till en likvärdig bedömning och betygsättning mot nationella krav som ska gälla alla och samtidigt organisera för en undervisning som möter alla elever där de är, utifrån deras behov och förutsättningar?

I boken Att sätta betyg av Helena Wallberg får vi följa ett antal lärare som resonerar sig fram till en betygssättning som erkänner och omfamnar den mångfald vi möter i klassrummen.

Svaret på deras funderingar var enklare än de själva trodde. Samtidigt var resonemangen som behövdes för att finna svaret svårare än de trodde.

I boken får vi också följa en handfull elever som utmanar lärarna och arbetar tillsammans med specialpedagogen för att hitta sätt som underlättar för dem. Maya, hur ska de få henne att delta? Benjamin, hur ska de kunna utmana honom? Amina och Jocke, hur ska de se till att de kan fokusera?

Hur ska lärarna göra för att både erkänna alla dessa individers behov och samtidigt planera en undervisning som gäller alla? En undervisning som möjliggör likvärdig bedömning och betyg som motsvarar elevernas kunnande i förhållande till kunskapskraven. 

Om författaren
Helena Wallberg är gymnasielärare i engelska och franska, fil. mag. i specialpedagogik och författare till böckerna Formativ bedömning i praktiken – från förmedling till förståelse och Återkoppling för utveckling – från förmedling till handledning.
Hur kan man få till en likvärdig bedömning och betygsättning mot nationella krav som ska gälla alla och samtidigt organisera för en undervisning som möter alla elever där de är, utifrån deras behov och förutsättningar?

I boken Att sätta betyg av Helena Wallberg får vi följa ett antal lärare som resonerar sig fram till en betygssättning som erkänner och omfamnar den mångfald vi möter i klassrummen.

Svaret på deras funderingar var enklare än de själva trodde. Samtidigt var resonemangen som behövdes för att finna svaret svårare än de trodde.

I boken får vi också följa en handfull elever som utmanar lärarna och arbetar tillsammans med specialpedagogen för att hitta sätt som underlättar för dem. Maya, hur ska de få henne att delta? Benjamin, hur ska de kunna utmana honom? Amina och Jocke, hur ska de se till att de kan fokusera?

Hur ska lärarna göra för att både erkänna alla dessa individers behov och samtidigt planera en undervisning som gäller alla? En undervisning som möjliggör likvärdig bedömning och betyg som motsvarar elevernas kunnande i förhållande till kunskapskraven. 

Om författaren
Helena Wallberg är gymnasielärare i engelska och franska, fil. mag. i specialpedagogik och författare till böckerna Formativ bedömning i praktiken – från förmedling till förståelse och Återkoppling för utveckling – från förmedling till handledning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789188099631
Förlag: Gothia Kompetens
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 274 st
Hur kan man få till en likvärdig bedömning och betygsättning mot nationella krav som ska gälla alla och samtidigt organisera för en undervisning som möter alla elever där de är, utifrån deras behov och förutsättningar?

I boken Att sätta betyg av Helena Wallberg får vi följa ett antal lärare som resonerar sig fram till en betygssättning som erkänner och omfamnar den mångfald vi möter i klassrummen.

Svaret på deras funderingar var enklare än de själva trodde. Samtidigt var resonemangen som behövdes för att finna svaret svårare än de trodde.

I boken får vi också följa en handfull elever som utmanar lärarna och arbetar tillsammans med specialpedagogen för att hitta sätt som underlättar för dem. Maya, hur ska de få henne att delta? Benjamin, hur ska de kunna utmana honom? Amina och Jocke, hur ska de se till att de kan fokusera?

Hur ska lärarna göra för att både erkänna alla dessa individers behov och samtidigt planera en undervisning som gäller alla? En undervisning som möjliggör likvärdig bedömning och betyg som motsvarar elevernas kunnande i förhållande till kunskapskraven. 

Om författaren
Helena Wallberg är gymnasielärare i engelska och franska, fil. mag. i specialpedagogik och författare till böckerna Formativ bedömning i praktiken – från förmedling till förståelse och Återkoppling för utveckling – från förmedling till handledning.
Hur kan man få till en likvärdig bedömning och betygsättning mot nationella krav som ska gälla alla och samtidigt organisera för en undervisning som möter alla elever där de är, utifrån deras behov och förutsättningar?

I boken Att sätta betyg av Helena Wallberg får vi följa ett antal lärare som resonerar sig fram till en betygssättning som erkänner och omfamnar den mångfald vi möter i klassrummen.

Svaret på deras funderingar var enklare än de själva trodde. Samtidigt var resonemangen som behövdes för att finna svaret svårare än de trodde.

I boken får vi också följa en handfull elever som utmanar lärarna och arbetar tillsammans med specialpedagogen för att hitta sätt som underlättar för dem. Maya, hur ska de få henne att delta? Benjamin, hur ska de kunna utmana honom? Amina och Jocke, hur ska de se till att de kan fokusera?

Hur ska lärarna göra för att både erkänna alla dessa individers behov och samtidigt planera en undervisning som gäller alla? En undervisning som möjliggör likvärdig bedömning och betyg som motsvarar elevernas kunnande i förhållande till kunskapskraven. 

Om författaren
Helena Wallberg är gymnasielärare i engelska och franska, fil. mag. i specialpedagogik och författare till böckerna Formativ bedömning i praktiken – från förmedling till förståelse och Återkoppling för utveckling – från förmedling till handledning.
Begagnad bok
89 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
89 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar